به گزارش ایرنا ایرج ثقفی روز دوشنبه در جلسه کمیته فنی طرح اشتغال فراگیر افزود: این طرح ها در زمینه صنایع وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری است که پس از تصویب و دریافت تسهیلات از بانک های عامل در مناطق روستایی تکاب اجرا می شود.
وی اظهارکرد: با اجرای این طرح ها برای 120 نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.
ثقفی با بیان اینکه طرح های اشتغال فراگیر باید به صورت هدفمند و برای رفع واقعی مشکل بیکاری اجرا شود، ادامه داد: اجرای طرح های اشتغال فراگیر که به صورت جدی از سوی دولت پیگیری می شود موجب توسعه اشتغال و تحرک اقتصادی در کشور خواهد شد.
فرماندار تکاب با اشاره به توجه به مزیت های نسبی این شهرستان در زمینه معادن و گردشگری در اجرای طرح های اشتغال فراگیر گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی عضو کمیته طرح اشتغال فراگیر باید روند اجرای طرح های تولیدی اشتغالزا دارای توجیه اقتصادی مبتنی بر مزایای نسبی شهرستان را تسهیل و موانع پبش روی تحقق آنها را رفع کنند.
ثقفی اضافه کرد: طرح های مربوط به کارخانه های سنگبری مدرن، توسعه بوم گردی، جواهر سازی، صنایع بسته بندی و تبدیلی وابسته به بخش کشاورزی از طرح های توجیه پذیر اقتصادی و اشتغال زای قابل اجرا در تکاب است که ادارات باید تسهیلات بانکی طرح اشتغال فراگیر را به این سمت هدایت کنند.
وی بیان کرد: امنیت سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های مورد نیاز فعالیت بخش خصوصی و تعامل و هماهنگی ادارات و نیز تسهیل فرآیند تولید از مهمترین مسائلی توسعه اشتغال و اجرای موفق طرح اشتغال فراگیر است که باید از سوی دستگاه های اجرایی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم حمایت جدی دستگاه های اجرایی متولی تولید و اشتغال از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی اظهار کرد: کارگروه اشتغال شهرستان تکاب با برنامه ریزی و شناخت کافی از نیازها و ظرفیت های این شهرستان از هدر رفت اعتبارات و منابع بانکی طرح اشتغال فراگیر جلوگیری کنند.
وی افزود: تسهیلات باید به منظور ایجاد اشتغال واقعی پرداخت شود و اجرای طرح های تولیدی نیز باید پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از ۲ هزار نفر در معادن و کارخانه های طلا و سنگ شهرستان تکاب مشغول به کار هستند.
در 2 سال گذشته 2 واحد صنعتی و معدنی سنگبری مدرن با حجم سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۰ نفر در شهرستان تکاب اجرا شده است.
شهرستان تکاب دارای ۲ معدن بزرگ طلا در زرشوران و آقدره و ۵۰ معدن بزرگ سنگ است و به عنوان یکی از قطب های معدنی کشور شناخته می شود.
تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.