مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماهیت بارش های اسفندماه رگباری است و در شهرستان زیرکوه و مرکز آن شهر حاجی آباد عصر امروز طی 20 دقیقه 14 تا 15 میلیمتر بارش باران داشتیم که بی سابقه است.
سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: همچنین بارندگی در شهرستان های قاینات، طبس، سربیشه و درمیان در مناطق کوهپایه ای منجر به جاری شدن روان آب شد.
وی تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی ها اما خسارت های به وجود آمده نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون هشدارها و اقدام های پیشگیرانه مقابله با سیل و روان آب از طریق کانال های مختلف مدیریت بحران و رسانه ها به مردم اعلام شد و مردم استان آمادگی لازم را در برابر این بارندگی ها داشتند.
وی تخریب شانه راه، آب بردگی راه های عشایری و آبگرفتگی 12 واحد مسکونی را از خسارت های بارندگی در 24 ساعت گذشته عنوان کرد و افزود: قسمتی از شبکه آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه نیز دچار خسارت شد اما میزان خسارات زیاد نیست.
وی تصریح کرد: با اقدام به موقع امدادگران هلال احمر و نیروهای راهداری مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در مناطق یادشده برطرف شده است و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.
میرجلیلی گفت: پیرو اخطاریه های هواشناسی و مدیریت بحران درباره بارش های رگباری و احتمال جاری شدن سیلاب از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری 40 تیم امدادی و عملیاتی به دستور استاندار خراسان جنوبی در آماده باش کامل هستند.
وی افزود: بارش ها از این به بعد تا اوایل سال آینده به صورت رگباری و نقطه ای خواهد بود بدین صورت که ممکن است همه استان را در بر نگیرد اما باید اخطاریه ها و هشدارها را جدی بگیریم.
وی بیان کرد: ضمن اینکه دستگاه های امدادرسانی و خدمات رسانی آمادگی لازم را داشته باشند مردم به ویژه مسافران در مسیر رودخانه ها و مکان های سیل خیز اسکان نکنند.
بارش رگباری باران همراه با تگرگ در برخی مناطق خراسان جنوبی از اوایل هفته جاری در این استان آغاز شد و براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی احتمال بارش و جاری شدن روان آب و سیلاب همچنان وجود دارد.
استان خراسان جنوبی 11 شهرستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.