علیرضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سود حاصل از محل فروش سوخت مرزنشینان به حساب یکهزار و 230 سرپرست خانواری که در 25 کیلومتری مرز سکونت دارند و دارای کارت مبادلات مرزی هستند واریز شد.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه دولت سهمیه سوخت هر مرزنشین ماهانه یکهزار و 500 لیتر است، گفت: شرکت نفت ماهانه تنها 150 تا 200 لیتر سهمیه را اختصاص می دهد.
وی بیان کرد: در سال گذشته سود حاصل از فروش سوخت به حساب برخی مرزنشینان واریز نشده که براساس پیگیری ها از طریق دهیاری ها در تلاش هستیم تا سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان واقعی برسد.
وی گفت: فروش سهمیه سوخت مرزنشینان کمک بزرگی برای مرزنشینان نهبندان به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای محروم و کمتر برخوردار است.
فروش سوخت به ساکنان روستاها و شهرهای حاشیه مرز براساس بند دو مصوبه هیات وزیران برای معیشت مرزنشینان از خردادماه 1392در کشور آغاز شد.
بر اساس مصوبه اعلام شده در هر ماه هزار و 500 لیتر سوخت (گازوئیل) برای فروش به آنسوی مرز به هر خانوار ساکن در شعاع 25 کیلومتری مرزهای خراسان جنوبی تعلق می گیرد که عموما سهمیه هر منطقه و روستا به صورت تجمیعی به وسیله تعاونی مرزنشینان به آنسوی مرز انتقال می یابد و سود حاصل از آن به خانوارها پرداخت می شود.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.