مسعود دادفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اقدام های انجام شده در پیشگیری بیماری های مربوط به دام های سبک و سنگین در خراسان جنوبی تاکنون هیچگونه موردی مبنی بر بیماری تب برفکی در استان گزارش نشده است.
وی تاکید کرد: با توجه به شیوع این بیماری در استان های همجوار مانند سیستان و بلوچستان و مرز مشترک با کشور افغانستان، دامداران باید ضوابط و دستورالعمل های قرنطینه ای دامپزشکی را در دستور کار قرار دهند که در صورت شیوع، متحمل ضرر و زیان های احتمالی این بیماری نشوند.
وی با بیان اینکه با دلالان غیرمجاز دام های سبک و سنگین به شدت برخورد می شود گفت: هرگونه موردی که از ورود غیر مجاز انواع دام گزارش شود با فرد خاطی برخورد قضایی خواهد شد.
این مسئول در دامپزشکی خراسان جنوبی رعایت در حمل و نقل، همکاری در واکسیناسیون، رعایت ضوابط و جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز انواع دام، کود و فرآورده های دامی را از مهمترین راهکارهای جلوگیری از تب برفکی بیان کرد و افزود: با رعایت این موارد پوشش ایمنی مبارزه با بیماری ها را در سطح استان افزایش داده و از شیوع بیماری های احتمالی مصون خواهیم بود.
وی لنگش در دام سبک و ضایعات دهانی و پستانی در دام سنگین را از مهمترین علایم بیماری تب برفکی در دام ها عنوان کرد.
به گزارش ایرنا از ابتدای امسال تاکنون 972 هزار و 632 راس گوسفند و 47 هزار و 112 راس دام سنگین در استان واکسینه شده اند که این فعالیت به صورت رایگان همچنان ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.