احمد بصیری پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وام های پرداخت شده به مددجویان در راستای کارگشایی، ازدواج، تحصیل، اشتغال، مسکن، تامین جهیزیه، خدمات بهداشتی و درمانی، بدهی و واریز حق بیمه با هدف توانمندسازی مددجویان ارائه می شود.
وی ادامه داد: میانگین به هر مددجو که مشکل اقتصادی داشته باشد 20 تا 30 میلیون ریال وام پرداخت می شود.
وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله در منطقه، تعداد زیادی از اقشار نیازمند و مددجویان متقاضی دریافت تسهیلات هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری با مشارکت هر چه بیشتر خیران بخشی از مشکلات پیش روی خانوارهای نیازمند تحت حمایت را رفع کنیم.

**آغاز اجرای طرح هبه در درمیان
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) درمیان همچنین از آغاز اجرای طرح هبه با هدف کمک به نیازمندان، ایتام و خانوارهای بی بضاعت در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح خانوارها لوازم غیرمصرفی منازل خود را برای تعمیر و توزیع میان نیازمندان، در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا این اقلام پس از بهسازی در اختیار خانوارهای نیازمند قرار گیرد.
بصیری پور بیان کرد: هبه به عنوان یک سنت اسلامی و ملی از دیرباز تاکنون مورد توجه جامعه قرار داشته و یکی از برنامه های اقتصادی اسلام به شمار می آید که با احیا دوباره هبه می توان با مشارکت مردم نیکوکار بسیاری از مشکلات زندگی و نیاز های اولیه اقشار آسیب پذیر جامعه را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه کالاهایی مانند یخچال، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، تلویزیون، فرش، جارو برقی و سایر لوازم خانگی از جمله اقلامی هستند که از سوی نیازمندان درخواست و مطالبه بیشتری دارد، اضافه کرد: فقط اقلامی که قابلیت تعمیر داشته باشند تحویل گرفته می شود و اجناسی مانند لباس مستعمل و ظروفی که قابلیت استفاده مجدد نداشته باشد به دلیل نکات بهداشتی جمع آوری نخواهد شد.
آمار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد درمیان 12 هزار و 742 نفر است، یعنی 23 درصد جمعیت شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.