به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری عصر یکشنبه در مراسم افتتاح 19 واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد روستای آق بلاغ زنجان افزود: روستای آق بلاغ 150 خانوار نزدیک به 500 نفر جمعیت با خود مسائل و مشکلاتی دارد که باید زودتر نسبت به رفع آنها اقدام می شد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس حتی یک شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبود و برای شهر زنجان نیز دهه 70 گاز رسانی انجام گرفت که در کشورمان روح حاکم بر تصمیم گیری ها و مدیریت کشور بر مبنای عدالت اجتماعی و برخورداری همه مردم از خدمات نظام است .
وی بیان کرد: کشاورزان در مناطق روستایی نیاز کشور را در بخش های مختلف تولید و تامین می کنند و به هیچ عنوان سربار نیستند.
استاندار زنجان ادامه داد: امروز مناطق روستایی کشور با تولید محصولات مختلف کشاورزی ، دامپروری سرمایه های ارزشمندی محسوب می شوند و دولت نیز در صدد رفع مشکلات و معضلات این مناطق است.
درویش امیری ، خطاب به متولیان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواستار تسریع در اجرای طرح هادی روستای آق بلاغ از محل اعتبارات دهیاری شد.
وی اظهار کرد: دولت برای مقاوم سازی مسکن روستایی تسهیلات چهار درصدی در اختیار روستاییان قرار داده که روستاییان باید از این فرصت استثنایی پیش آمده استفاه کنند.
استاندار زنجان تاکید کرد: بانک های عامل نیز مجاب خواهند شد با حداقل ضمانت در اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی اهتمام بیشتری داشته باشد چرا که در پرداخت اقساط همکاری می کنند.
وی اظهار کرد: دولت برای اشتغال پایدار روستایی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته که سهم استان زنجان 285 میلیارد تومان با بهره 4تا 6 درصد اعلام شده و در این میان بسیاری کمین کرده اند که از این نوع تسهیلات استفاده لازم را داشته باشند.
درویش امیری افزود: این تسهیلات باید و فقط در روستاها و برای ایجاد شغل پایدار روستایی داده شود این در حالی است که اغلب روستاییان تمام سال به کشاورزی مشغول نیستند و اشتغال مستمر به پویایی منجر می شود.
وی خاطر نشان کرد: روستاییان یاران با صفا و کم توقع نظام و انقلاب هستند و با چهره های مصمم در مسیر آبادانی کشور گام بر می دارند.
استاندار زنجان گفت: هم اکنون کشورمان در دوران سخت خشکسالی و در ایامی که زمین تشنه تر شده قرار دارد و همه مردم انتظار بارش های خوبی داشتند که چندان محقق نشده است.
به گفته وی ، امام راحل فرمودند: انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است ولی نباید پابرهنه همیشه پابرهنه بماند و این انقلاب باید برای حل پا برهنگی آستین بالا بزند و کمر همت ببندد.
درویش امیری خاطر نشان کرد: کمیته امداد به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با هدف حمایت از فقرا و نیازمندان تشکیل شد و این نهاد باید توانمند سازی گروههای تحت پوشش اهتمام بیشتری باشد
به گزارش ایرنا، در سفر استاندار زنجان 19 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی این استان واقع در روستای آق بلاغ (65 کیلومتری زنجان ) به متراژ 762 متر مربع به بهر برداری رسید.
7320 /8068
خبرنگار : اعظم شامی** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.