به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا حسینی روز سه شنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان درمیان افزود: مسئولان آنگونه که شایسته است مشکلات مردم را از مرکز پیگیری نمی کنند و فقط به دنبال معرفی ظرفیت های استان هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 57 روستای شهرستان درمیان با تانکر آبرسانی می شود گفت: مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان بحران جدی است و آب شرب به عنوان مایع حیات باید برای روستائیان به هر شکل ممکن تامین شود.
وی بیان کرد: هم اکنون طرح های آبرسانی خوبی در روستاهای شهرستان در حال اجراست که متاسفانه به دلیل اختصاص اعتبارات قطره چکانی این طرح ها به اتمام نرسیده است.
وی با اشاره به مشکل عدم تملک اراضی شهر اسدیه و درگیری های مردم با بنیاد مستضعفان گفت: برخی مردم شهر اسدیه سال های قبل اقدام به خرید زمین از بخشداری وقت کرده اند که امروز بنیاد مستضعفان با ارائه سند این اراضی را تملک کرده است.
امام جمعه اسدیه ادامه داد: باید مشکل اراضی شهر اسدیه به صورت جدی از مرکز کشور پیگیری شود و نباید در حق مردم محروم منطقه جفا شوند.
وی عدم مالکیت اراضی را مشکل اصلی مردم شهر اسدیه و حل آن را از ایجاد اشتغال مهمتر دانست و گفت: وقتی مردم به نسبت به زمین شهر و دیار خود احساس تعلق ندارند چه طور می توانند در منطقه ماندگار شده و مهاجرت نکنند.
حسینی عنوان کرد: همچنین مردم اهل تسنن شهر اسدیه در 18 سال قبل زمین عیدگاه خود را برای احداث راه به بخشداری وقت واگذار کرده اند و بخشداری در عوض زمین جدیدی تحویل آنان داده که امروز بنیاد مستضعفان با ارائه سند، مالکیت بخشی از این زمین را بر عهده گرفته است.
وی ادامه داد: باید مشکل زمین عیدگاه اهل سنت اسدیه پیگیری و به زودی رفع شود.

**اهمیت مدیریت اقتصادی در اسلام
امام جمعه اهل سنت اسدیه هم با بیان اینکه اسلام تنها دین عبادی نیست گفت: تقویت بنیه های اقتصاد مسلمانان نیز در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و از طرفی مدیریت اقتصادی هم در اسلام مهم است چرا که خداوند در قرآن کریم از مدیریت اقتصادی حضرت یوسف در دوران خشکسالی به نیکی یاد می کند.
مولوی سید احمد عبدالهی گفت: بیکاری دغدغه اصلی روستائیان شهرستان است که متاسفانه نبود آب و بیکاری مهاجرت قشر جوان را در پی داشته است.
وی با اشاره به اینکه دشمن از تهاجم نظامی ناامید شده و به تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی برای ضربه زدن به ما دلبسته است تاکید کرد: باید در برابر تهاجمات مختلف دشمنان با بصیرت ایستادگی کنیم.
محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی امروز (سه شنبه) در سفر یک روزه به درمیان ضمن دیدار با قشرهای مختلف مردم، چند طرح عمرانی و خدماتی را در این شهرستان افتتاح کرد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.