حجت الاسلام حسین فلسفی روز پنجشنبه در شورای زکات شهرستان درمیان، افزود: بیش از 75 درصد زکات جمع آوری شده استان برای معیشت، تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و مسکن محرومان هزینه شده و 25درصد صرف اجرای طرح های عمرانی شده است.
وی بیان کرد: از محل جمع آوری زکات در استان 18 پروژه عمرانی احداث شد که از این تعداد 11 پروژه مرمتی و هفت پروژه احداثی بوده است.
وی عنوان کرد: زکاتی که از هر منطقه و روستایی دریافت می شود در همان روستا و در جهت رفع محرومیت زدایی همان منطقه استفاده می شود و روحانیون و علمای ما باید در زمینه دریافت زکات تلاش بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بنابر احادیث ائمه اطهار(ع) پرداخت زکات موجب تطهیر مال و تزکیه آن می‌شود، اضافه کرد: مسئله زکات مسئله ای قرآنی و از ستون های اصلی دین است که باید در جامعه توسط مسلمانان به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.
فلسفی افزود: انسان در پرداخت زکات علاوه بر اینکه دین خود را ادا می کند این مساله در برکت مال تاثیر بسزایی دارد، اهمیت برپایی فریضه زکات به حدی است که در قرآن کریم بیش از 30 مرتبه به آن اشاره شده و هم ردیف اقامه نماز است.
وی گفت: سال گذشته با توجه به اینکه محصول استراتژیک شهرستان درمیان زرشک است از هر کشاورز یک کیلوگرم زرشک جمع آوری و صرف طرح عمرانی خود روستاها شد، این موضوع اقدام خوبی است که لازم است امسال نیز اجرا شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.