علی غلامی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار درمیان افزود: این تعداد زمین در روستاهای « نوغاب، بورنگ، سرو، نصر الدین، گاویج، اره فورگ، آواز، اسلام آباد، مسک، زیدان، رزه، خیرآباد و ماهسنان» به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.
وی تملک و واگذاری زمین در روستاها را از وظایف بنیاد مسکن دانست و اضافه کرد: این اراضی به افراد بومی روستا که فاقد مسکن مناسب هستند، تحویل می شود.
وی سند دار کردن منازل مسکونی را از دیگر وظایف بنیاد مسکن انقلاب ذکر کرد و افزود: سند مالکیت به روستاییان کمک می کند تا در بسیاری از امور از جمله اخذ تسهیلات بانکی و در مراجع قضایی از آن استفاده کنند، همچنین با صدور سند ملکی اختلاف بین روستاییان در خصوص متراژ اراضی رفع می شود.
به گفته وی سال گذشته 294 سند روستایی در شهرستان صادر شد که در ایجاد انگیزه و رسمیت بخشیدن با مالکیت روستاییان و در جلوگری از مهاجرت بی رویه آنها به شهرها نقش موثری داشته است.
وی اظهارکرد: همچنین سال گذشته برای رفاه متقاضیان احداث مسکن روستایی تهیه و توزیع مصالح مورد نیاز شامل سازه اسکلت کامل و پیچ و مهره با قیمت مناسب بین متقاضیان انجام شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر بنیاد مسکن 200 میلیون ریال وام مسکن با سود پنج درصد برای نوسازی و بهسازی خانه های فرسوده روستایی پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، فرماندار درمیان هم گفت: بنیاد مسکن یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است که میوه ، ثمره و خدمات آن در تمام مناطق محروم کشور قابل مشاهده است.
محمد بشیری زاده با قدردانی از عملکرد مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها، اضافه کرد: این نهاد عمومی با همراهی روستاییان خدمات شایسته ای در روستاها و مناطق محروم انجام داده است.
وی یادآور شد: با توسعه روستاها، شادابی در چهره مردم مشاهده می شود و با تغییر در زندگی روستاییان درآمد آنها نیز افزایش می یابد.
در 21 فروردین ماه 1358 بنیاد مسکن تاسیس و خدمات دهی به اقشار کم درآمد و محروم جامعه بویژه روستاییان را شروع کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.