به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی در همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان که در شهرداری قزوین برگزار شد،افزود: والدین با محبت و پایبندی خود به اقامه نماز باید الگویی عملی برای ترغیب کودکان به نماز باشند.
وی با بیان اینکه آموزش نماز باید از خردسالی آغاز شود، اضافه کرد: تربیت صحیح فرزندان نیازمند دانش،تجربه و تلاش است و تنها در این صورت والدین می توانند فرزندانی بسیار بهتر از خود را به جامعه تحویل دهند.
حجت الاسلام بهشتی اظهار کرد: باید والدین روش های دعوت به نماز را یاد گرفته و به کار ببندند چون اقامه نماز توسط والدین تاثیر مستقیم بر کودکان خواهد گذاشت.
حجت الاسلام بهشتی با تاکید بر اینکه باورهای مذهبی در فرزندان باید از خردسالی نهادینه شود،گفت: بهترین سن آموزش اولیه نماز به کودکان سه تا هفت سالگی است و والدین باید در این دوران با محبت و سعه صدر شیوه گرفتن وضو،رکوع،سجده و قبله را به کودکان آموزش دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره دبستان می توان از طریق داستان، نقاشی و ارائه الگوهای داستانی کودکان را با مفاهیمی چون صداقت، عدالت، شجاعت،نماز و روزه آشنا کرد.
وی با اشاره به اینکه در قرآن‌کریم 160 دعا به‌ معنای خواسته وجود دارد،خاطرنشان کرد: 45 مورد از ادعیه قرآنی در حق پدر و مادر، اجداد و نیکان و نسل های بعدی است که نشانگر اهمیت بنیان خانواده در دین اسلام است.
مسئول ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین نیز در این مراسم گفت:از ابتدای سال جاری شاخص های ارزیابی فعالان نماز برای تمامی کارمندان شهرداری قزوین ابلاغ شد.
حجت الاسلام عباداله قجر افزود: شرکت در همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان، مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز، برگزاری برنامه تصحیح قرائت نماز ویژه کارمندان، مسابقه گلبانگ اذان ویژه کارکنان و برگزاری همایش نماز و تاثیر آن در تربیت فرزندان و جلسه آموزشی نماز ویژه مدیران شهرداری از جمله برنامه های شهرداری قزوین در حوزه ترویج فرهنگ نماز است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.