به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید امین حسینی در خطبه های نمازجمعه شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان، مردم داری را یکی از ویژگی های مهم مسئولان دانست و افزود: مسئولان باید برای بررسی مشکلات مردم با آنان ارتباط چهره به چهره داشته باشند و مشکلات مردم را از زبان خودشان بشنوند و به مشکلات اندک منتشر شده در رسانه ها اکتفا نکنند.
وی با بیان اینکه موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری بوده است گفت: اقتصاد رکن نخست یک جامعه است و اگر به توصیه های رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی توجه و عمل شود بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.
وی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی های خود برنمی دارد اضافه کرد: همه ما باید به موقع توطئه های دشمن را تشخیص دهیم و با توکل بر خدا برای دفع این توطئه ها به موقع اقدام کنیم.
خطیب جمعه اسدیه با اشاره به 17 بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:
مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی توانمند مشورتی رهبری به خصوص در ابلاغ سیاست های کلی نظام است.
وی اظهار کرد: یکی از برکات امام راحل تشکیل نهادی انقلابی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام بود تا بتواند اختلافات پیش آمده بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را حل کند و همچنین جایگاهی برای ارایه مشاوره های لازم به رهبری در امور محوله باشد.
حسینی گفت: امید است این مجمع به عنوان بازوی مشورتی رهبری در حوادث مختلف کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی همچنین فناوری فضایی را یکی از فناوری های مهم در دنیا دانست و افزود: بسیاری از کشورها توانایی ورود به این فناوری را ندارند در حالی که کشور ما جزو 9 کشور برتر دنیاست.
وی بیان کرد: ارتقای بنیه علمی کشور از مهمترین خدمات انقلاب به کشور و ملت ما بود و تاکنون توانسته ایم پیشرفت علمی بزرگی در دانش سوخت هسته ای، علوم پایه، علوم زیستی، علوم سلولی، علوم دارویی، علوم لیزری، علوم ژنتیکی، علوم پزشکی و بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی جنینی، صنعت نفت و گاز به دست آوریم.
امام جمعه موقت اسدیه به 19 بهمن ماه 1357 سالروز تجدید بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام راحل اشاره کرد و گفت: ارتش سرافراز در تمامی صحنه ها ثابت کرده که اعتقادات دینی و حراست از انقلاب اولویت اول این نهاد است.
وی اضافه کرد: همافران نیروی هوایی ارتش با این اقدام انقلابی و با کمک مردم و پشتوانه الهی، سقوط رژیم شاهنشاهی را تسریع کردند و از طرفی این اقدام در آن شرایط سخت موجب شد تا نام این نیرو برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.