به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، افزود: دست اندرکاران باید توجه داشته باشند که برنامه‌های دهه فجر شوق انگیز شود تا نشانه آن در نشاط 22 بهمن مشهود باشد.
وی با اشاره به همزمانی شهادت حضرت زهرا (س) با یوم الله دهه فجر، اظهار کرد: برگزاری اقدام های معنادار در دهه فجر امسال یعنی جایگاه این دهه، اما حوادث اخیر در کشور ممکن است برای بسیاری از مردم سوال انگیز باشد که حتما باید برای مردم و نوجوانان شفاف سازی شود.
وی بر لزوم تبیین مساله شناخت دوست از دشمن و سلطه طلبی استکبار در جامعه تاکید و تصریح کرد: باید جایگاه قوی اعتقاد مردم به اسلام، ناموس، انقلاب و ارزش های دینی در دهه مبارکه فجر بیان شود.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: باید مراسم و برنامه های مختلف دهه فجر امسال از لحاظ محتوا و اولویت و هم از جهت شاخصه های تبیین مسایل به گونه ای باشد که در پایان آن مخاطب و مستمع تشنه جلسات آینده شود.

** مسجد و نقش آن در شکل گیری انقلاب اسلامی
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: خیزش های انقلاب از مساجد شروع شد و نقش این مکان مقدس در شکل گیری انقلاب به خوبی روشن است، به همین دلیل امروز هر جا استکبار می رود به تخریب مساجد و حسینیه‌ها و مقدسات می‌زند.
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، افزود: در حوادث اخیر مزدوران استکبار به مساجد، شهدا، پرچم و حسینیه‌ها توهین کردند و از آنجا که دشمن از این‌ آرمان ها هراس دارد باید روی ارزش‌ها پافشاری کنیم.
وی ادامه داد: در همین راستا حوزه هنری 15 برنامه از جمله نقش زن در آیینه انقلاب، بزرگداشت حادثه 7 بهمن در بیرجند، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب را به دبیرخانه ستاد پیشنهاد کرده است و همایش فجرآفرینان در سربیشه، نمایشگاه توانمندی های زنان، کلاس های آموزشی طب اسلامی و نشست های بصیرتی از جمله برنامه های بسیج و بقاع متبرکه در این ایام خواهد بود.
به گفته وی همایش نقش زنان در پیروزی انقلاب، اعزام کاروان راهیان نور، همایش با هم تا بهشت، همایش بسیج عشایری، برپایی نمایشگاه فاطمیون، برگزاری یادواره شهدا و مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های بسیج و بقاء متبرکه در یوم الله دهه فجر 96 است.
حجت الاسلام ابراهیم زاده از برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه ائمه جماعات و کارگاه آموزشی فعالان مساجد از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خبر داد و افزود: برنامه قصه گویی ویژه کودکان، نمایشگاه کتاب، جلسه نقد کتاب، همه خوانی کتاب و دیدار با خانواده شهدا توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز برگزار می شود.
وی در ادامه اظهار کرد: تمام این برنامه ها به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به صورت آتش به اختیار این برنامه ها را برای دهه فجر امسال پیشنهاد دادند که امیدواریم به خوبی برگزار شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.