محمد شفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پرداخت تسهیلات به کارخانه های فرآوری عناب و انجیر، کارتن سازی و بازیافت خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این 2 کارخانه توسط سرمایه گذاران که از بومیان شهرستان هستند، شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: اولین موسسه تسهیل گری اشتغالزایی در شهرستان خوسف در راستای شناسایی و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های اشتغالزایی به زودی راه اندازی می شود.
وی هدف از راه اندازی مرکز تسهیل گری را شناسایی و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان خوسف، مشاوره شغلی و اخذ استعلام های ذیربط از دستگاه اجرایی ذکر کرد.
فرماندار خوسف سایر وظایف این مرکز را شناسایی تسهیلات اشتغالزایی بانک ها، موسسات دولتی و غیر دولتی و معرفی این تسهیلات به متقاضیان، تهیه طرح های توجیهی، کاریابی، بازاریابی و برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی برشمرد.
وی یکی از مشکلات جوانان در جهت ایجاد مشاغل و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی را نبود اطلاعات کامل در خصوص شرایط لازم برای سرمایه گذاری و مشاوره به آنها دانست و افزود: با راه اندازی این مرکز گام موثری در راستای ایجاد اشتغال پایدار برداشته خواهد شد.
شفیعی اظهار کرد: کمیته ذیل کارگروه اشتغال خوسف به طور هفتگی با حضور همه مدیران و کارشناسان اشتغال دستگاه اجرایی شهرستان برای تسریع در پاسخگویی استعلام های طرح اشتغالزایی برگزار می شود و همه دستگاه ها موظف هستند 10 روز پاسخ استعلام را به صورت کتبی ارائه کنند.
وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه اشتغال در مناطق روستایی گفت: با توجه به حمایت همه جانبه مقام عالی دولت در استان شاهد تحول اشتغالزایی در استان خراسان جنوبی خواهیم بود.
وی به ابلاغ تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: بایستی شرایط برای جذب حداکثری این منابع در جهت کاهش نرخ بیکاری فراهم شود.
فرماندار خوسف رسته های اولویت دار تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری را صنعت، کشاورزی و خدمات عنوان کرد و گفت: متقاضیان درخواست خود را بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده در ذیل رسته های اولویت دار در سامانه کارا به ثبت برسانند.
وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایری مرزی 4 درصد، 6 درصد در مناطق غیر مرزی و 10 درصد برای تامین واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت است.
شفیعی با بیان اینکه 67 واحد مرغداری گوشتی در شهرستان فعالیت می کنند افزود: با توجه به این پتانسیل راه اندازی کشتارگاه طیور در راستای تکمیل چرخه تولید در اولویت می باشد که مجوز های اخذ شده و پرونده آن به زودی در کارگروه امور زیربنایی استان مطرح خواهد شد.
وی گفت: دامداران این شهرستان دارای 14 هزار نفر شتر، 200 هزار راس گوسفند و سه هزار راس گاو هستند و یکی از مهم ترین دغدغه آنها تهیه علوفه و فروش محصولات دامی است که با همکاری سرمایه گذاران مرکز چند منظوره برای تامین علوفه و کشتارگاه دام، شتر و شتر مرغ به صورت جد پیگیری می شود.
شهرستان خوسف با فاصله 35 کیلومتری، نزدیک ترین شهرستان به بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.