به گزارش ایرنا این تولیدکننده ها در سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی که امروز (دوشنبه) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گفته رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از مجموع یکهزار و 436 داوطلب برای شرکت در انتخاب کشاورز نمونه، امسال 153 کشاورز نمونه در زیربخش های مختلف زراعت، باغبانی، شیلات، دام و طیور، ترویج و تشکل ها انتخاب شده اند.
اسکندر زند افزود: سال گذشته تعداد این کشاورزان نمونه 102 نفر بوده است.
رعایت اصول فنی و مصرف بهینه نهاده ها در فرآیند تولید، رعایت اصل بهره وری از منابع پایه، مصرف بهینه انرژی و رعایت جنبه های زیست محیطی، کاهش ضایعات و توجه به ارزش افزوده از جمله شاخص های عمده در انتخاب کشاورزان نمونه کشوری است.
بنابر اعلام روز دوشنبه سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ابوالقاسم سلطانی از شهرستان زیرکوه در رشته نگهداری و بهره برداری از قنوات، ابوالقاسم چوپان از بشرویه مدیر نمونه بهره برداری، نگهداری و مشارکت در طرح انتقال آب با لوله، محمدحسین بخشی از فردوس تولید کننده نمونه زعفران، مهدی خدایی از بشرویه شرکت تعاونی نمونه زنان روستایی و فاطمه ذاکریان از بیرجند شرکت تعاونی نمونه زنان روستایی از برترین های بخش کشاورزی این استان هستند.
همچنین طاهره درمیانی از شهرستان درمیان مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی، سید حسین خیریه از بیرجند مدیر نمونه واحد تولید پرورش مرغ مادر گوشتی، محمد تورانی از بشرویه بهره بردار نمونه در مدیریت پایدار خاک کشاورزی حفاظتی، علی صفری حاجی از بشرویه تولید کننده نمونه پنبه و محمد رمضانی از طبس مرتع دار نمونه در مناطق کمتر از 200 میلیمتر بارندگی به عنوان بهره بردار نمونه ملی انتخاب و تجلیل شدند.
استان مرزی خراسان جنوبی با 11 شهرستان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
تنظیم و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.