به گزارش ایرنا حسین خوش آیند روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: یکی از برنامه های اشتغال فراگیر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی است که تعهد استان در این زمینه 560 نفر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در حال حاضر از میزان تعهد استان 530 نفر در سامانه طرح یادشده پذیرفته شده اند که نشان از تحقق 94.6 درصد طرح در استان است.
وی آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد.
به گزارش ایرنا خوش آیند ادامه داد: کمک به بنگاه هی فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از توان و ظرفیت آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.
وی با اشاره به شرح وظایف کمیته اشتغال یادآور شد: تعیین فعالیت های اولویت دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات شواری عالی اشتغال، بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته از جمله این وظایف است.
وی گفت: وضعیت بازار کار و ارایه راه حل برای کاهش میزان بیکاری در استان، هماهنگی در سیاست ها و خط مشی اجرایی به منظور هدفمند کردن آموزش ها و تطبیق آن با نیاز بازار کار، شناسایی امکانات و محدودیت های آموزش فنی و حرفه ای استان و تشویق بخش غیردولتی برای ایجاد مراکز آموزشی مورد نیاز از دیگر وظایف این کمیته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه تنها شهرستانی است که فاقد مرکز فنی و حرفه ای است، خواستار تامین اعتبار برای ساخت مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته ساخت مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان در ردیف اعتباری قرار گرفت و امسال مبلغ 300 میلیون تومان برای آن مصوب شد اما خواسته ما از سازمان برنامه و بودجه این است که اعتبار را افزایش دهند تا در بازه زمانی حداکثر سه سال پروژه تحویل داده شود.
خوش آیند همچنین خواستار تامین اعتبار برای تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران قاین شد و گفت: این پروژه از چند سال قبل آغاز شده و امسال 400 میلیون تومان نیاز داشتیم که 100 میلیون تومان اختصاص یافت.
وی بر لزوم پیش بینی ساز و کار برای حمایت از دارندگان گواهینامه مهارت فنی برای بهره گیری از تسهیلات کم بهره تاکید کرد و گفت: افرادی که از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند، وارد بازار کار می شوند اما تعدادی نیز نیاز به تسهیلات دارند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.