به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فریدون همتی در هفتمین کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: با توجه به نیاز جامعه به نیروی کار ماهر، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای باید آموزش نیروی کار در تمام بخش‌ها را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر داشته باشد.
استاندار قزوین افزود: باید ساختار و نظام جامعی در حوزه آموزش های مهارتی داشته باشیم تا این مهم به کمک حوزه اشتغال و تولید کشور بیاید.
همتی ادامه داد: در همین راستا باید کمیته سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی متشکل از افراد تحصیل‌کرده و متخصص تشکیل شود که با توجه به نیاز بازار کار، ایده‌هایی را مطرح کرده و کارآموزان را از طریق آموزش‌های با کیفیت، به بازار کار هدایت کند.
استاندار قزوین اضافه کرد: در حال حاضر شرایط مطلوبی در خصوص تخصص نیروهای آموزش‌ دیده نداریم بنابراین در این حوزه باید تجدید نظر کنیم.
همتی ادامه داد: اگر همه بخش‌های تولید را بشناسیم و بانک اطلاعاتی خوبی از این بخش‌ها ایجاد کنیم، فرصت‌های خوبی را جهت حضور نیروی کار با تجربه و متخصص در بخش تولید فراهم می کنیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک فضای مناسب و پرورش نیروی انسانی ماهر باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم تا دوباره از ناحیه آن دچار خسارت نشویم.
استاندار درپایان این نشست بر تشکیل اتاق فکر و کارگروه تخصصی در زمینه مهارت آموزی افراد عادی و تبدیل شدن آنها به افراد ماهر تاکید کرد.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.