به گزارش ایرنا دکتر کاظم قائمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با راه اندازی این مرکز، نیازی به اعزام متقاضیان به استان هایی مثل یزد و مشهد نخواهد بود و تمام خدمات تخصصی نازایی در خراسان جنوبی انجام خواهد شد.
وی همچنین از راه اندازی قریب الوقوع اورژانس شهید چمران شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شعار عدالت در سلامت این پروژه در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با توجه به تجهیز امکانات بهداشتی و پزشکی به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی در دولت تدبیر و امید اقدام های شایسته ای در حوزه بهداشت و درمان این استان انجام شد که راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی رازی، اورژانس هوایی طبس، مرکز ناباروری، اورژانس بیمارستان شهید چمران، ولی عصر، شهدا و ... از جمله این اقدام ها هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادامه داد: به زودی با راه اندازی بخش سی تی اسکن و آنژیو گرافی در بیمارستان رازی، شاهد انتقال بخش قلب از بیمارستان ولی عصر به این بیمارستان خواهیم بود که مسلم با وجود تجهیزات پیشرفته، بیماران از بهترین خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار خواهند شد.
قائمی راه اندازی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی ایران مهر بیرجند که به همت خیران به بهره برداری رسیده بود را هم از دیگر اقدام های درمانی در این مدت بیان کرد و افزود: با افتتاح این مجموعه دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از استان نیست به طوری که از زمان بهره برداری تاکنون 100 بیمار از خدمات رادیوتراپی این مرکز استفاده کرده اند.
وی 16 فروردین ماه 96 در ارتباط با ایجاد مرکز ناباروی در بیرجند به خبرنگاران گفته بود: با راه اندازی این مرکز مشکل عمده افراد مبتلا به نازایی در استان رفع خواهد شد و نیازی به مراجعه آنها به مراکز درمانی سایر استان ها نخواهد بود.
وی ادامه داد: تاکنون 25 میلیارد ریال صرف تکمیل، آماده سازی و راه اندازی این مرکز شده است و دارای 2 بخش IUI، IVF است و 85 درصد هزینه ها توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.
در این همایش از 35 پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تجلیل شد.
محتوای پژوهش ها در حوزه های مختلف سلامت مورد بررسی قرار گرفته بود و دکتر ریحانه هوشیار و دکتر کوکب نمکین به عنوان پژوهشگران برگزیده سال 96 این دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054*خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن *انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.