فرهاد فلاحتی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی، افزود: وقتی برنامه راه مشخص شود به راحتی می توانیم برنامه ریزی کنیم و به نتیجه برسیم که راه و راه آهن جزو زیر ساخت های این استان است و باید انجام شود.
وی اظهار کرد: اگر به این نتیجه رسیدیم که راه آهن برای خراسان جنوبی بابی از توسعه را باز می کند علیرغم همه مشکل های مالی باید به پیش برویم.
وی اضافه کرد: در بخش جاده بیرجند - قاین هم اگر فقط به دنبال بودجه های ملی نباشیم زودتر به نتیجه خواهیم رسید و جان تعداد زیادی از هموطنان ما که بر اثر حوادث جاده ای و رانندگی به خطر می افتد را حفظ خواهیم کرد.
فلاحتی ادامه داد: مدیران باید در نظر داشته باشند که اعتباراتی که به تصویب می رسد جابه جا نشود زیرا با رسانه ای شدن اعتبارها عده زیادی از مردمی که سرمایه های اصلی نظام هستند را دلگرم کرده ایم اما با جابجایی اعتبار و محقق نشدن هر پروژه در موعد قانونی مشکلات زیادی را به وجود می آوریم.
وی در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسد برای توسعه خراسان جنوبی نیاز به مشوق های جدی سرمایه گذاری است که دولت و مجلس باید با تمام قدرت در این امر وارد شوند تا زیرساخت های استان به خوبی پیگیری شود.

** لزوم تدوین طرح جامع سلامت در توسعه خراسان جنوبی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند جامعه سالم است، گفت: تدوین طرح جامع سلامت استان ضروری است و همکاری همه دستگاه ها و نهاد ها را می طلبد.
دکتر کاظم قائمی، افزود: سلامتی حق و نیاز اساسی تمام انسان هاست و نقش آن در ارتقای شاخصه های توسعه انسانی انکار ناپذیر است و این در حالی است که توسعه یافتگی هر اجتماعی را از روی کیفیت سلامت مردم آن جامعه بررسی می کنند.
وی نبود یک برنامه جامع برای سلامت در سطح استان، ضرورت ترغیب مردم به مشارکت در برنامه های سلامت، توجه هماهنگ به همه ابعاد سلامت، شناسایی حوزه های سلامت و توجه به ارتقای سلامت در تمام نقاط استان را از مهمترین ضرورت های این طرح بیان کرد.
قائمی، عوامل و شرایط محیطی و اجتماعی، خدمات بهداشت و درمان و شیوه و سبک زندگی را از تعیین کننده ترین ارکان سلامت جوامع عنوان کرد و افزود: در این طرح در نظر داریم که این سطوح را به صورت کاملا کارشناسانه مورد بررسی قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان استان اقدام های خوبی در دست بررسی است که تجهیز بیمارستان صحرایی و مدیریت بحران استان، تکمیل پروژه های بخش سوختگی، اورژانس شهید چمران فردوس و گسترش بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس از جمله آنهاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه از بدهکاری 136 میلیارد تومانی بیمه ها به این دانشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم با سیاست هایی که انجام می شود بحث طلبکاری از بیمه ها به حداقل برسد تا عقب ماندگی 11 ماهه پرسنل را بتوانیم جبران کنیم.
به گزارش ایرنا در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی که امروز با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، تامین اعتبار 20 میلیارد تومانی راه آهن از محل اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی سال 96 و کمک به طرح سند توسعه سلامت استان با اکثریت آرا تصویب شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.