به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا بابایی در خطبه‌های نمازجمعه فردوس افزود: کشورهای اسلامی باید با وحدت دست به دست هم دهند تا بتوانند استعمار و استکبار را نابود کنند.
وی به روز پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: توقع ما از دانشجویان نخبه و اساتید دانشگاه‌ها این است که به پژوهش روی بیاورند و دانشجو کسی است که به دنبال دانش و جوینده علم باشد.
امام جمعه فردوس با اشاره به سالروز تاسیس دارالتقریب بین مذاهب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: این ابتکار سبب شد تا شیعه به عنوان یک مذهب رسمی در دنیا شناخته شود و کارهای بسیار خوبی برای وحدت جهان اسلام صورت گیرد.
وی گفت: دولتمردان و نمایندگان مجلس بارها و بارها در سخنرانی‌های خود عنوان داشته‌اند که جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا را خواهند داد و اکنون که آمریکا موضوع بررسی دارایی‌های ایران در خارج از کشور را مطرح کرده، زمان آن رسیده که دولت و مجلس جلوی دخالت‌های آمریکا را گرفته و یاوه‌گویی‌ها آمریکا را در قالب یک برخورد انقلابی پاسخ بدهند.
حجت الاسلام بابایی افزود: انگلیس می‌گوید در جریان سوریه و قدس با ایران همراه است اما نباید فریب این مکار حیله‌گر را خورد و دولت و مجلس باید مراقب باشند تا خیانت‌ها و جنایات انگلیس را فراموش نکنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه از سال آینده به کسانی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده باشند، خدماتی ارائه نخواهد شد گفت: مردم باید تا پایان سال جاری نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
امام جمعه فردوس ادامه داد: توکل یکی از خواسته‌های امیرالمومنین(ع) از افراد با ایمان است و به طور حتم انسان بدون توکل نمی‌تواند در مسیر حق قرار گیرد.
وی بیان کرد: انسان‌های باتقوا باید آنقدر به جزای اعمال خود اعتقاد داشته باشند که بهشت و جهنم را در همین دنیا ببینند و وقتی انسان به این نقطه رسید که هر کاری انجام دهد جزای آن را می‌بیند، به تقوای الهی دست می‌یابد.
9865*3028
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.