جهانبخش محبی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در بودجه سال آینده توجه به مسئله اشتغال اولویت اصلی دولت و مجلس است، افزود: این آئین نامه به زودی اجرایی خواهد شد و از محل برداشت از صندوق توسعه ملی زمینه ایجاد اشتغال در کشور فراهم می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید برای مهار بیکاری و ایجاد اشتغال اقدامات اساسی صورت گیرد، بیان کرد: ایجاد اشتغال در کشور باید در 2 بعد شامل کار آفرینی صادرات محور و اشتغال دانش بنیان برمحور فناوری اطلاعات برنامه ریزی شده و اثر بخش باشد.
وی ادامه داد: در گذشته شاهد تجربه های ناموفقی در زمینه ایجاد اشتغال بودیم و موضوع بنگاه های زودبازده نتوانست مشکلات اشتغال در کشور را رفع کند.
وی اظهار کرد: دولت و مجلس به اهمیت و فوریت مسئله ایجاد اشتغال واقف هستند و امسال را نیز مقام معظم رهبری سال اشتغال نام گذاری کردند که بر این اساس باید در حوزه اشتغال، اقدامات تقنینی و اداری در مهار بیکاری و تولید اشتغال به سرعت اجرا شود.
وی گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی و تدوین آن در سال 1397 بر مبنای اشتغال زایی در کشور 2 گام موثر دولت و مجلس در زمینه رفع بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین مشکلات فعلی کشور موضوع اشتغال به شمار می رود و به همین خاطر نیز رهبر معظم انقلاب، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری فرموده اند.
9871/2093** خبر: زین العابدین شیخی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.