به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در همایش 'در خط انقلاب' گرامیداشت آیت الله شهید مدرس و بزرگداشت روز مجلس در دانشگاه آزاد اسلامی قائنات افزود: شهید مدرس بزرگمرد تاریخ و این انسان شناس و اسلام شناس که در زمان خود به مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار دشمنان پرداخت و تکلیف خود را نسبت به دین اسلام و مردم کشور ادا نمود.
وی بیان کرد: زندگی این شهید در زمانی قرار گرفته بود که استعمارگران به فکر تسلط بر کشورهای اسلامی و جهان اسلام بودند و در آن مقطع خاص که انگلیس برای ما شاه و مجلس تعیین می کرد و مردم در یک خواب گران قرار گرفته بودند، در چنین وضعی که همه شئون جامعه به باد می رفت این مرد بزرگ تکلیفش را ادا کرده و مقابل چنین هجومی که از حمله مغول هم خطرناک تر بود، ایستاد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید مدرس اظهار کرد: مدرس با همه ریشه های فلسفی، فقهی، دینی و طهارت نفس، انسان شناسی و معادشناسی این تعهد را به عنوان نماینده مردم دارد تا پای جان مثل شمعی می سوزد و دفاع می کند و به هیچ قیمتی از اعتقادات دینی و ملی خود دست بر نمی دارد.
وی مجلس را نماد دموکراسی دانست و ادامه داد: عده ای با هدف مبارزه با استبداد به دموکراسی غربی رسیدند اما تفکر و هدف مجلس غربی تبدیل استبداد فردی به استبداد جمعی بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به تسلط اروپایی ها بر قاره آمریکا و قتل عام میلیونی مردم و به وجود آوردن ایالت متحده گفت: آنها قصد داشتند این برنامه را در آسیا هم اجرا کنند که اشغال فلسطین یک نمونه آن است و می خواستند این سیطره استعماری را در کشورهای آسیایی مخصوصا غرب آسیا و خاورمیانه دور اجرا کنند که با شکست مواجه شدند.
وی بیان کرد: آمریکا در بیش از 50 کشور به بهانه های مختلف ورود پیدا کرده است و ادعای تمدن دارد، این وحشی گری ها از نظر اروپایی ها مدرن است اما مدرن بودن تمدن نیست بلکه وحشی گری مدرن است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اروپا هرگز متمدن نبوده چرا که زیرساخت ندارد و شرط اولیه تمدن زیرساخت عقیدتی است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان مردم سالاری دینی و اسلامی در قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی را به وجود آورده، غنای فکری و عقیدتی، همراه با ریشه حقوقی است که همه از خدا سرچشمه می گیرد و هر انسانی در مقابل خدا احساس مسئولیت می کند و انسان دارای ارزش و کرامت است.
وی گفت: تمام آسمان ها و زمین برای انسان است و این عقیده به عنوان ریشه های مکتبی یک مجلس که می خواهد براساس مشروعیت که از این فکر سرچشمه می گیرد و با تعهد می خواهد از حقوق مخلوق الهی نیابت و وکالت بگیرد که از حق و ناموس و شرف و آزادی و ارزش های انسانی دفاع کند، عمومیت می یابد.
7218*3028* خبرنگار - محمدامین زرگر * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.