به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، سیدعبدالباعث قتالی امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با اشاره به حملات ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) گفت: حملات تروریستی از جانب هر گروهی که باشد شدیدا محکوم است و عاملان این حمله که سبب برهم زدن موقتی امنیت و ریخته شدن خون بیگناهان شده‌اند باید مجازات شوند.
وی با بیان اینکه در طول دهه‌های اخیر کشورمان مورد حملات تروریستی قرار گرفته و مردم دل خونی از تروریست‌ها دارند گفت: اینگونه اقدامات هرگز از اراده و وحدت مردم ایران کم نخواهد کرد.
شیخ قتالی با بیان اینکه ایرانیان از هر قوم و مذهبی با هم متحد و یکپارچه هستند گفت: چنین حوادثی نمی‌تواند بین مردم ایجاد اختلاف کند و دشمن در اشتباه بزرگی است.
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه باید به اقدامات دستگاه‌های انتظامی و امنیتی اعتماد کنیم گفت: نباید اجازه داد این وقایع دردناک سبب ایجاد شکاف و اختلاف در جامعه شود.
عضو شورای روحانیت شهرستان سیریک حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد
عضو شورای روحانیت شهرستان سیریک نیز ضمن محکومیت حوادث تروریستی تهران خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی که از عزت روزافزون ایران اسلامی خشمگین هستند با استفاده از عمال و مزدوران خویش اقدام به حملات کور کرده تا به زعم خویش امنیت بی‌بدیل موجود در کشور را به چالش بکشانند.
شیخ علی ماهی گیر افزود: ایران به عنوان امن ترین کشور منطقه در سال‌های اخیر هم به لحاظ بیداری و هوشیاری مردمش و هم به لحاظ آمادگی و از جان گذشتی نیروهای جان برکف امنیتی‌اش مجال هرگونه حرکت‌های کور تروریستی را از دشمنان قسم خورده خواهد گرفت.
نویسنده اهل‌سنت استان هرمزگان تصریح کرد: برگزاری انتخاباتی شکوهمند و بزرگ دشمنان ما را به شدت آشفته کرده و نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب و اقتدار مسئولان خواب دشمنان بزدل و ترسو را برهم زده و برای همین با انجام حرکات‌های تروریستی قصد ضربه زدن به این اقتدار را دارند.
امام جمعه اهل سنت بندر چارک و دبیر شورای روحانیت شهرستان بندر لنگه نیز ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی تهران اظهار داشت: با وجود ناامنی های بسیار در منطقه که ناشی از تفکرات افراطی گری و فهم کج از مفاهیم متعالی و مترقی و صلح گرایانه اسلامی است ، ایران اسلامی با اقتدار و عزت و اتحاد و سربلندی همچون نگینی می درخشد.
مسعود راهبر گفت: داشتن این امنیت و آرامش به مذاق خیلی ها خوش نمی آید، لذا از هر طریق سعی در بر هم زدن این امنیت می کنند و اتفاقات ددمنشانه و تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم امام حاکی از همین امر است.
امام‌جمعه اهل‌سنت بستک در پیامی حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد
شیخ محمد یوسف حسینی نژاد امام‌جمعه اهل‌سنت بستک نیز امروز در واکنش به حملات تروریستی در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی در پیامی این حوادث را محکوم کرد.
متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بدین وسیله عملیات جنایتکارانه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) توسط تروریست‌های تکفیری را محکوم کرده و برای شهدای عزیز علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه خداوند عزوجل مسئلت دارم.
لازم به ذکر است، عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی که از ساعت 10:15 دقیقه آغاز شده بود، بعد از ظهر چهارشنبه پایان یافت.
یکی از این تروریست ها خود را منفجر کرد و سه تن دیگر نیز توسط نیروهای یگان ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هلاکت رسیدند.
همچنین یک تیم تروریستی دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی(ره) رفته بود که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم یک نفر کشته و دیگری نیز اقدام به انفجار کمربند انتحاری کرد و به هلاکت رسید.
مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات صبح امروز اعلام کرده بود که چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند که عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.
وی اظهار کرده بود: دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
به گفته این مقام وزارت اطلاعات تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیر اندازی به مراجعین و یکی از ساختمان های اداری مجلس کرده است.
به گزارش اورژانس تهران در این عملیات ها تا کنون 12 نفر به شهادت رسیدند و 42 نفر مصدوم شدند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.