نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای توسعه یافته باید علوم بومی سازی شود تا بتواند نقش کاربردی خود را ایفا کند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، صدیف بدری در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اهمیت علم و علم آموزی بر همگان روشن است و این مساله حتی در دین هم مورد تاکید قرار گرفته است. 
وی با بیان اینکه علم ثروت می‌آورد، اما ثروت علم نمی‌آورد، اظهار کرد: علم در دنیا به درجه عالی خود رسیده است، اما در کشورهای توسعه یافته باید علوم بومی سازی شود تا بتواند نقش کاربردی خود را ایفا کند. 
بدری با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم اقتصاد در علم را پیاده کنیم، ادامه داد: علم را باید تبدیل به اقتصاد و اشتغال کنیم  تا بتوانیم گام‌های مثبتی در این زمینه برداریم. 
محمد نریمانی دبیر کمیته علمی شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل نیز گفت: نباید پژوهش و ارج نهادن به پژوهشگران محدود به یک هفته در سال باشد؛ چراکه در این صورت نمی‌توان رشد و توسعه یافت. 
وی با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت کشورهای توسعه یافته ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با مراکز علمی و پژوهشی است، افزود: بیشترین حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در بین دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه محقق اردبیلی انجام می‌شود. 
نریمانی با بیان اینکه پژوهش باید تقاضا محور باشد، اضافه کرد: تجاری‌سازی پژوهش‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد و پارک علم و فناوری باید در این زمینه فعال باشد. 
دبیر کمیته علمی شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل گفت: شش نفر از بین گروه‌های دانشگاهی، سه نفر از پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی، پنج نفر فناور برتر، سه نفر ایده پرداز برتر و چهار نفر پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.