مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فروردین ٩٧ برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی احمد محبی افزود: این جشنواره با هدف توسعه مجسمه سازی و هنر محیطی معاصر ایران برپا می شود و از دیگر اهداف آن فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفریش های هنری و تامین نگاه زیبایی شناسانه در جامعه، تبادل تجربیات اطلاعات و مهارت ها در زمینه هنر محیطی در میان هنرمندان و حضور و بازدید شهروندان حین اجرای آثار است.
وی بیان کرد: آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار ١٠ بهمن ٩٦ از طریق درگاه اینترنتی است و داوری مرحله اول، دهه دوم بهمن امسال انجام می شود که اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله اجرایی جشنواره هفته اول اسفند خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع جشنواره آزاد است گفت: بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس به اثر منتخب جایزه تعلق خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: این جشنواره در ٢ مرحله انتخاب اولیه براساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی براساس اجرای زنده در تالاب انجام می شود.
محبی افزود: مرحله اول به عنوان پذیرش قطعی تلقی نمی شود و از شرکت کنندگان طبق تاریخ اعلام شده برای حضور در جشنواره دعوت خواهد شد که متقاضیان شرکت در جشنواره برای داوری مرحله اول آثار باید نام خود در جشنواره و ارسالی تصاویر آثار را از طریق khj.farhang.gov.ir/fa/tahlabnamki قطعی یا به سایت khj. Farhang.gov.ir مراجعه نمایند.
وی تصریح کرد: هر هنرمند می تواند در مرحله نهایی یک نفر را به عنوان دستیار معرفی و همراه داشته باشد و هر هنرمند می توان حداکثر با ارائه ٥ اثر در مرحله اول شرکت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی جوایز این دوره از مسابقات را برای گروه اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ٥٠ میلیون ریال، گروه دوم لوح تقدیر و مبلغ ٤٠ میلیون ریال و گروه سوم لوح تقدیر و مبلغ ٣٠ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در بخش ویژه از 2 اثر تقدیر و به هر اثر مبلغ ٢٠ میلیون ریال اهدا می شود.
وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند با دبیرخانه جشنواره به شماره ٣٢٣٢٣٢٧٣ و ٠٩٣٩٠٢١٤٨٥٠ تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا تالاب کجی نمکزار نهبندان با دارا بودن چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و در حاشیه جاده بیرجند - زاهدان قرار دارد و با 22 هزار هکتار و 765 مترمربع مساحت به رغم تداوم خشکسالی چند سال اخیر به صورت فصلی زنده و پایدار ماند.
از آنجا که در فصل های پاییز و زمستان این تالاب دارای آب است به محل امنی برای پرندگان آبزی تبدیل شده و همه ساله پذیرای حدود پنج هزار قطعه پرنده مهاجر و بعضا از نوع نایاب است.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت، 26 هزار کیلومترمربع مساحت و بیش از 100 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.