به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) اظهار کرد: امروز داعش که مزدور حاکمان سعودی و آمریکا بود، نابود شد و استکبار جهانی و مزدوران منطقه ای آنها در یمن، لبنان و سوریه شکست خوردند اما باید آگاه بود که این مستکبران دست از توطئه بر نمی دارند.
وی افزود: حاکمان سعودی و استکبار جهانی تصور می کنند که لبنان هم کشور مصر است، این دو با هم متفاوت اند، لبنان رهبری عالم، مومن و آگاه مثل سید حسن نصرالله دارد و جای فتنه گری عربستان نیست.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: اگر سرنوشت مهم ترین مرکز دنیای اسلام، جایی مکه و مدینه قرار دارد و در دست جوانی خام و متعصب به عنوان خائن الحرمین قرار گرفته و او هر طور که بخواهد با جهان اسلام بازی می کند به دلیل خلاء وجودی اهل بیت (ع) است.
وی با اشاره به گرفتاری های دنیای اسلام بیان کرد: این گرفتاری ها به دلیل غفلت از اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام مختاری در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را از مناسبت های هفته ذکر کرد و گفت: هر خیر و برکت جامعه بشری از روز نخست به دلیل وجود انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) است.
وی تصریح کرد: خلفای بنی امیه و بنی عباس، اهل بیت (ع) را تبعید، زندانی یا به شهادت رساندند و نتیجه این جنایات، بدبختی برای جهان اسلام است.
امام جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به زلزله در استان های غرب کشور بویژه کرمانشاه افزود: برای جانباختگان این حادثه از خداوند طلب مغفرت داشته و برای مصدومان آرزوی شفا داریم.
وی گفت: از مقام معظم رهبری، دولت، ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و همه دستگاه ها که به یاری زلزله زدگان شتافتند، تشکر می کنیم.
وی افزود: با توجه به گستردگی زلزله هنوز مردم در آن منطقه ها نیازمند کمک هستند، هر کس به هر نحو که قادر است به تلاش خود برای رفع مشکل مردم زلزله زده غرب کشور ادامه دهد.
حجت الاسلام مختاری حادثه هایی مانند زلزله را امتحان الهی خواند و اظهار کرد: بر این امتحان صبور باشیم و بدانیم دنیا جای امنی برای خوش گذرانی و خوشبختی نیست و باید در این خرابه دنیا به دنبال گنج قرب الهی باشیم.
وی یادآور شد: در شرایطی که انسان گرفتار می شود زمینه شکستن دل برای پی بردن به بی اعتباری فراهم می شود.
وی تصریح کرد: ماهیت دنیا بلا و مشکل است و اگر انسان عاقل باشد از نعمت و بلاهای دنیا برای تقرب به خدا استفاده می کند.
خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دنیا محل امتحان و گذرگاه است گفت: انسان نباید در مواد نعمت، مغرور و در موارد سختی پژمرده شود چون اینها همه امتحان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.