به گزارش ایرنا احمد محبی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این آیین با مشارکت بنیاد نخبگان استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل برگزار می شود.
وی بیان کرد: همه موظف به تکریم مفاخر و بزرگان استان هستیم و از جایگاه و شخصیت آنان تجلیل به عمل آید تا فعالیت های آنها به جامعه معرفی و برای نسل جوان الگوسازی شود.
وی گفت: پروفسور احمد کامیابی مسک نویسنده، مترجم، نمایشنامه نویس و استاد برجسته دانشکده هنرهای دانشگاه تهران و استاد مدعو دانشگاه فرانسه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: نشان عالی شوالیه که از نشان های برتر کشور فرانسه است در سال 2011 به پروفسور کامیابی مسک تعلق گرفت و وی برنده جایزه نقد دانشگاهی بین فرانسه و ایران در سال 1991 است.
'نشان شوالیه دانشگاهی بالاترین نشان فرهنگی و دانشگاهی دولت فرانسه است که به استادان پژوهشگری که در زمینه هنر، ادبیات و فرهنگ خدمت کرده اند، بدون ملاحظات سیاسی، اعطا می شود.'
محبی گفت: این نویسنده و پژوهشگر ارزنده دارنده نشان طلایی پژوهشگر برتر در سال 1390 هجری شمسی از دانشگاه تهران و برنده جایزه ترجمه کتاب سال «صندلی ها » در سال 1389 بود که از 18 سالگی کار آموزگاری در آموزش و پرورش را انتخاب کرد.
وی اظهار کرد: تالیف 6 کتاب زبان فارسی در حوزه کاری خود، ترجمه 13 عنوان کتاب از فرانسه به فارسی، ارایه 14 مقاله به زبان فرانسه، تالیفات کامل 12 کتاب به زبان فرانسه، ترجمه پنج کتاب از فارسی به فرانسه، ارایه 69 مقاله فارسی در دانشکده هنرهای تهران و غیره جزئی از فعالیت های پروفسور کامیابی است.
وی از رونمایی سند هویتی و سردیس احمد کامیابی مسک در نکوداشت روز پنجشنبه خبر داد و افزود: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر قطب الدین صادقی از دوستان پروفسور کامیابی مسک سخنران این مراسم خواهند بود.
احمد کامیابی مسک متولد سال 1322 در منطقه درخش از توابع شهرستان درمیان و یکی از دانش آموختگان مدرسه شوکتیه بیرجند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.