به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر دوشنبه در آیین بذرپاشی اراضی بیابانی شهر خوسف افزود: این اقدام با مشارکت بومیان و عشایر شهرستان و در راستای احیای سنت های قدیمی و تامین علوفه دام انجام شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است گفت: در راستای جلوگیری از توسعه بیابان ها و تثبیت خاک بایستی اقدامات عملی انجام شود که یکی از این اقدامات بذرپاشی مناطق بیابانی است.
وی ادامه داد: امروز 200 کیلوگرم بذر تاغ، آتریپکس، عجوه، رمس، اسکنبیل، اشنان و درمنه در اراضی بیابانی شهرستان بذرپاشی شد و در چند ماه آینده نیز براساس دانش بومی بذرپاشی چند نوبت دیگر نیز تکرار خواهد شد و با اولین بارندگی شاهد رویش این علوفه ها خواهیم بود.
فرماندار خوسف با بیان اینکه این شهرستان با داشتن حدود 15 هزار نفر شتر ظرفیت خوبی برای پرورش این دام دارد گفت: با راه اندازی کشتارگاه دام و کارخانه فرآوری شیر شتر چرخه تولید این دام نیز در شهرستان تکمیل و سود و فایده پرورش آن عاید دامداران شهرستان خواهد شد.
وی اظهار کرد: بایستی زمینه ماندگاری عشایر را که تامین کننده امنیت در شهرستان هستند فراهم کنیم و لازمه امنیت کمک به افزایش درآمد و تامین زیرساخت های مناطق عشایری است.
شفیعی گفت: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به مناطق عشایری در نظر گرفته شده که در سالجاری نیز از این محل نسبت به خرید تانکر آب شرب، ایجاد حمام و سرویس بهداشتی و مرمت و احیای قنوات کمک بسیار خوبی به این مناطق شده است.
شهرستان خوسف در فاصله 35 کیلومتری جنوب غربی شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028* خبرنگار- سیدابوالفضل موسوی نژاد* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.