به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش درمیان روز چهارشنبه در این آیین که به صورت نمادین در محل کانون پرورش فکری شهرستان برگزار شد، گفت: در این دوره هفت هزار و 800 دانش آموز واجد شرایط در هر سه دوره تحصیلی پای صندوق های رای رفتند تا نمایندگان خود را در شوراهای دانش آموزی انتخاب کنند.
حسین مهران فر بیان کرد: شوراهای دانش‌آموزی‌ به‌ عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار مدارس با هدف توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و مشارکت آنان در فعالیت‌های مختلف تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان در شوراها نقش مشاور را برای مسئولان مدرسه دارند و آنان را در فعالیت های مدرسه کمک می کنند افزود: دانش آموزان، آینده سازان کشور هستند و انتخابات شوراهای دانش آموزی، تمرین کوچک مردم سالاری است.
وی یادآور شد: اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس، براساس تعداد دانش آموزان هر مدرسه تعیین می‌شود و این انتخابات فرصت پذیرش مسئولیت، نقش آفرینی و اعتماد به نفس برای دانش آموزان است.
11 هزار و 723 دانش آموز زیر نظر یکهزار و 200 همکار فرهنگی در این شهرستان تحصیل می کنند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.