به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز شنبه در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان افزود: با توجه به فصل سرما تامین سوخت مدارس روستایی شهرستان ضروری است تا دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.
وی برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی را اقدامی موثر و به نفع دانش آموزان دانست و گفت: زمینه سازی برای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و گروهی یکی از مهمترین اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی است.
وی 13 آبان را روزی مهم در تاریخ پربار انقلاب اسلامی و روز مبارزه با استکبار جهانی خواند و ادامه داد: دانشجویان پیروی خط امام (ره) در این روز مهم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ریشه فتنه و فساد را برای همیشه در کشور خشکاندند.
فرماندار درمیان گفت: مسیر راهپیمایی 13 آبان در شهر اسدیه همانند سال قبل از میدان امام رضا (ع) به سمت سالن ورزشی شهید باهنر اسدیه برگزار می شود.

** بیش از 11 هزار دانش آموز در مدارس درمیان تحصیل می کنند
مدیر آموزش و پرورش درمیان هم گفت: هم اکنون 11 هزار و 723 دانش آموز زیر نظر یکهزار و 200 همکار فرهنگی در این شهرستان تحصیل می کنند.
حسین مهران فر بیان کرد: امسال 125 همکار پیمانی، حق تدریس و سرباز معلم در آموزش و پرورش شهرستان جذب شدند و مشکل کمبود نیرو نداریم.
وی از خیران خواست در زمینه تجهیز کتابخانه ها و نمازخانه های مدارس شهرستان درمیان با آموزش و پرورش همکاری کنند و افزود: امسال برای تجهیز نمازخانه های مدارس 200 متر فرش توزیع شد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش درمیان در سال جاری رتبه برتر اجرای پروژه مهر را در استان کسب کرده است گفت: با توجه به ارزیابی صورت گرفته شورای آموزش و پرورش شهرستان نیز به عنوان شورای برتر خراسان جنوبی در سال تحصیلی گذشته انتخاب شد.
مدیر آموزش و پرورش درمیان از اجرای طرح توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌ های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر (نماد) به صورت پایلوت در شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح 830 دانش آموز در 6 مدرسه مشارکت دارند.
وی گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمندسازی دانش آموزان را از جمله برنامه های طرح نماد بیان کرد.
مهران فر افزود: برنامه ریزی ها برای برگزاری باشکوه مراسم یوم الله 13 آبان ماه در شهرها و روستاهای پرجمعیت شهرستان در حال انجام است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.