حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم تا پایان سال جاری تدوین و سال آینده در بین نیروها اجرا می شود، این برنامه به بایسته های پیشگیری از وقوع جرم توجه دارد.
وی ادامه داد: علیرغم کمبود اعتبار، نیرو و امکانات توانسته ایم جرایم را در بین نیروی های مسلح در حد قابل قبولی کاهش دهیم و اگر سایر دستگاها با ما همکاری می کردند در این زمینه توفیق بیشتری داشتیم.
وی با اشاره به سابقه تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: این سازمان بنا به اصل 172 قانون اساسی تشکیل شده است و ریشه در قانون اساسی دارد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح، پیشگیری از وقوع جرم را نسبت به رسیدگی به جرائم در اولویت قرار داده است، افزود: امروز در دورترین نقطه کشور حتی پاسگاهای مرزی نیز آموزش های پیشگیری از جرایم در بین نیروهای مسلح در حال انجام است.
بهرامی وظیفه سازمان قضایی نیروی های مسلح را صیانت از سلامت این نیروی های ارزشی دانست و اضافه کرد: تمام تلاش ما این است در بین نیروی های مسلح جرمی رخ ندهد و اگر جرمی رخ داد برابر موازین برخورد شود.
وی بیان کرد: در بین نیروی های مسلح کارکنان نیروی انتظامی همه روزه برخورد چهره به چهره با مردم دارند که برخی شکایات وارده به این نیروها رسیدگی می شود و آخرین برخورد ما با نیروها برخورد حقوقی است.
وی با بیان اینکه نیروی ها مسلح افرادی نجیب، قانع، متدین و معتهد به ولایت هستند، یادآور شد: تلاش ما این است که به شکایات وارد به آنان برخورد شود، برخورد افراد به گونه ای است که افراد اصلاح شده بعد از بازگشت سایر نیروها را نیز اصلاح کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.