حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: سالروز فرمان مقام معظم رهبری در دهه 1360 در خصوص تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از مناسبت های هفته است که این فرمان نشانه تیزبینی معظم له است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دهه 60 فرمان دادند که مذاهب اسلامی به هم نزدیک شوند و بر اشتراکات تکیه کرده و اختلاف را با منطق و گفت و گو رفع کنند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: سه دهه بعد از صدور این فرمان، در دهه 90 دشمن از تکفیر و اختلاف فرقه ای استفاده کرد و سعی در نابودی دنیای اسلام داشت که ایران اسلامی با تلاش هایی که در داخل کشور انجام داد، جلو فتنه ها را گرفته و امروز در سطح منطقه داعش رو به افول است.
وی به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: مردم کرد عراق با دولت مرکزی آن کشور وحدت داشته و تحت تاثیر ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار نگیرند زیرا اسرائیل به دنبال این است که در قلب کشورهای محور مقاومت، یک لانه فتنه ایجاد کند و بیشترین ضرر این جریان به کردهای عراق وارد می شود.
حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: مردم کرد عراق توجه دارند که جمهوری اسلامی در زمان جنگ و بمباران شیمیایی صدام، از مردم کردنشین آن کشور حمایت کرد و امروز هم دلسوز مردم کرد عراق است.
وی تصریح کرد: دولت های منطقه به ویژه دولت جمهوری اسلامی و دولت عراق اجازه ایجاد چنین فتنه ای در منطقه را نمی دهند و اگر این اتفاق رخ دهد پایان خوبی ندارد و مردم کرد عراق متضرر می شوند.

**حافظ از تربیت شدگان مکتب قرآن و اهل بیت است
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روز بزرگداشت حافظ از دیگر مناسبت های هفته است و حقیقتا حافظ از تربیت شدگان مکتب قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: حافظ در شعری می گوید «هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ، از یمن دعای شب ورد سحری بود» و مکتب اسلام ما چنین ظرفیتی دارد که امثال حافظ، سعدی و مولوی در آن پرورش یافته اند.
وی گفت: حافظ به شاگردی قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) افتخار می کند و به همین دلیل گرامیداشت حافظ گرامی داشت عرفان معنوی و معارف قرآن و اهل بیت (ع) است.
*7559*3028*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.