سردار مجید شجاع روز سه شنبه در همایش پلیس، امنیت، اصناف در اتاق اصناف استان، افزود: در حال حاضر حدود 30 هزار واحد صنفی و 125اتحادیه در استان فعال است که این واحدها با ایجاد اشتغال در تامین امنیت استان نقش ارزنده ای دارند.
وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر کاسب حبیب خداست، عنوان کرد: فعالیت کسبه در بازارها خدمت بزرگی است که نمی توان آن را انکار کرد.
وی با بیان اینکه بازارهای خراسان جنوبی به ویژه بیرجند یکی از متدین ترین بازارهای کشور را داراست، اظهار کرد: همه کار تامین امنیت بازار بر عهده اصناف و بازاریان است لذا با همکاری مردم متدین استان کمتر شاهد انحرافات مالی هستیم.
به گزارش ایرنا شجاع یادآور شد: در حوزه اصناف و بازار عمده کارها وجهه فرهنگی دارد، در صورتیکه کار اصناف فرهنگی نیست اما خروجی کار آنها فرهنگی است.
وی افزود: بازار مکانی مقدس و جای کسب رزق و روزی حلال است اگر اینگونه باشد خروجی آن نیز فرزندان و جامعه ای صالح خواهد بود.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی کمترین سرانه جرم در کشور را دارد، گفت: جرایمی از جمله سرقت طلافروشی، بانک و مسلحانه در این استان مرزی صفر است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در مجموعه نیروی انتظامی تلاش می کنیم جلوی کاهش قاچاق کالا را بگیریم و باید این وصغیت را ساماندهی کرد.
شجاع گفت: بسیاری از دستگاه های اجرایی نیز در حوزه جلوگیری از قاچاق کالا دخیل هستند اما نقش نیروی انتظامی پررنگ تر است.
وی بیان کرد: نقش حمایتی پلیس باید کمک حال اصناف و بازاریان باشد اگر بازار توسعه یابد در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی نیز موثر خواهد بود.
وی به اصناف و بازاریان توصیه کرد با نصب دوربین های مداربسته در مکان های عمومی و مغازه های خود جلوی بسیاری از سرقت ها را بگیرند چراکه با افزایش امنیت در فضای کسب و کار، میزان سرقت ها نیز کاهش می یابد.
وی بر استفاده از توان شرکت های حفاظتی و مراقبی تاکید کرد و افزود: پیشگیری در تمامی حوزه ها باید در اولویت قرار بگیرد، این مهم سبب ایجاد امنیت و کاهش سرقت خواهد شد.
در این همایش از 35 نفر از اصناف، بازاریان و سازمان های مردمی نهادی که با نیروی انتظامی همکاری بیشتری داشتند تجلی و قدردانی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.