به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد مهدی مروج الشریعه که ظهر امروز در دیدار معاونان و فرمانداران شهرستان های تابعه استان با وی سخن می گفت، سفر به شهرستان های استان را از جمله برنامه های کاری دانست و تصریح کرد: این سفرها با محوریت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به انجام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با شاخص های اقتصادی و اشتغال نسبت به کشور فاصله زیادی دارد افزود: این فاصله باید با کار و تلاش شبانه روزی و نیز پیگیری های موثر و مفید از طریق مراجع ذیربط به نتیجه مورد نظر ختم شود.
وی تقویت پایگاه های اجتماعی فرمانداران را مورد تاکید قرار داد و گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها باید پایگاه های اجتماعی خود را از طریق ارتباط با سمن ها، انجمن ها، کانون ها و توده های مردمی تقویت کنند چرا که این امر در نهایت به تقویت جایگاه سیاسی فرمانداران منجر خواهد شد.
مقام عالی دولت در استان، شان مسئولان را اجرای درست برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: اقتصاد و اشتغال جزو مهمترین اولویت های کشور و استان خراسان جنوبی است و فرمانداران باید در اسرع وقت با فعال کردن کارگروه اشتغال در شهرستان ها برنامه های خود را در ارتباط با ایجاد اشتغال در شهرستان ها به کارگروه اشتغال در استان اعلام نموده و در پایان سال هریک از فرمانداران فرصت های شغلی که از قبل تنظیم کرده اند را باید پاسخگو باشند.
مروج الشریعه با بیان اینکه منابع داخلی محدود و ناچیز است افزود: باید از طریق جذب منابع خارجی و سرمایه گذاری های خارجی، استفاده از منابع عمومی و نیز جلوگیری از خروج نقدینگی از شهرستان و استان به تقویت منابع مالی و ایجاد اشتغال و رونق تولید کمک کرد.
وی با بیان اینکه در دیدار با مسئولان نظام مشکل بی آبی و خشکسالی را اولویت اول این استان در مقایسه با سایر استان های همجوار در کشور نام بردم خاطرنشان کرد: فرمانداران مدیران استانی را به فعالیت وا می دارند و من با تمام توان برای تحرک بخشی به فعالیت های اشتغال زا و بارور کردن ظرفیت های تولیدی در استان از فرمانداران حمایت خواهم کرد.
وی با بیان اینکه از مشاغل خانگی و طرح توسعه صنایع دستی و ایجاد ظرفیت هایی در این زمینه نباید غفلت کنید افزود: ایجاد شبکه سازی اشتغال از دیگر مواردی است که باید مورد توجه و تاکید فرمانداران و مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد؛ این در حالیست که باتوجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد باید به سمت استفاده از صنایع دستی و تقویت تولیدات در این بخش حرکت کرد.
استاندار خراسان جنوبی، کمک و حمایت از سرمایه گذاری را از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: منابع تسهیلاتی یارانه دار و کمک های فنی و اعتباری که در بودجه امسال پیش بینی شده، کمک بسیار خوبی برای ایجاد برخی زیرساخت های سرمایه گذاری در استان و شهرستان هاست و فرمانداران باید برای دریافت سهم شهرستانی خود از این اعتبارات تلاش و برنامه ریزی جدی تری داشته باشند.
وی وحدت و انسجام در شرایط فعلی را نیاز اصلی و مبرم کشور دانست و گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها مهمترین نقش را در این زمینه برعهده دارند بنابراین باید با تعاملی سازنده با تمامی گروه های سیاسی، نهادهای قدرت و گروه های مرجع در جهت اجرایی کردن برنامه های کاری دولت تلاش کرد.
مروج الشریعه ادامه داد: گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی پیشانی طرح های تولیدی و اشتغال زا هستند؛ معذالک از ظرفیت های ایجاد فرصت های شغلی جدید در حوزه it و ict نیز نباید غافل بود.
وی با بیان اینکه داشتن پایگاه های اجتماعی با رویکرد اقتصادی موجب تداوم خط سیر سیاسی شما خواهد شد افزود: پرداختن به حواشی شما را از رسالت اصلی تان که خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنهاست باز خواهد داشت از این رو بدون پرداختن به حواشی باید با تمام توان در جهت خدمت رسانی به مردم کوشید و در این راه از تمام ظرفیت های کاری در اختیار و منابع موجود به نحو بهینه و مطلوب استفاده کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.