استاندار آذربایجان غربی گفت : بودجه های تخصیص یافته در سالجاری تنهابرای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان کفایت می کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه بودجه های تخصیص یافته در سالجاری تنهابرای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان کفایت می کند افزود: برنامه ریزی به منظورسرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و مهار بیکاری با نرخ بهره ۶درصد در روستاهای محروم و کم برخوردار دردست اقدام است.

وی با اشاره به تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی در مرزهای استان گفت: با جانفشانی این نیروها امنیت نرمال و قابل قبولی که با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست برقرار است .

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات و تنش هایی که در آن سوی مرزها وجود دارد و با وجود وفاق و همدلی نیروهای امنیتی و نظامی در مرزهای استان با امادگی کامل در برابر توطیه های دشمنان ایستاده ایم .

سعادت تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی در استان ضرورت دارد تصریح کرد: متاسفانه سرمایه گذاری برای ارتقا صنعت کشاورزی در آذربایجان غربی وجود نداشته و کشاورزان برای تولید محصولات به سمت روشهای سنتی سوق یافته اند .

وی با بیان اینکه ارتقا کشاورزی آذربایجان غربی نجات دهنده خواهد بود ادامه داد: در استان بهره وری در تولیدات محصولات کشاورزی وجود نداشته که با افزایش ۳۰درصدی بهره وری از اراضی کشاورزی میزان محصولات تولیدی افزایش می یابد .

سعادت گفت: طرحی برای ساماندهی بازارچه های مرزی استان ارایه شده که در مسیر اجرایی آن هستیم و با تکمیل زیرساختهای ان کولبری تعطیل و مشکل معیشت مرزنشینان از طریق این بازارچه ها حل خواهد شد .

وی افزود:  کارخانجات کنسانتره قدرت خرید میوه از کشاورزان را نداشته که با حمایت دولت در قالب تسهیلات ۱۰۰میلیارد تومانی مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.