سید اصغر موسوی تبار روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سنگینی آب شرب شهر کلات نادر که از چاه و سد تامین می شود یکی از مشکلات این شهر است.
وی با اشاره به مصرف آب معدنی توسط برخی اهالی منطقه افزود: بر اساس اعلام کارشناسان مصرف مداوم آب معدنی در درازمدت می تواند مشکلاتی را در بدن ایجاد کند اما یک واحد خصوصی تصفیه آب با تنظیم میزان املاح از طریق یونیزاسیون آب این مشکل را بر طرف کرده است.
وی با استقبال از راه اندازی اینگونه واحدها و ایجاد اشتغال در منطقه اظهار کرد: هر لیتر آب تصفیه شده در این واحد هزار ریال عرضه می شود.
مسئول این واحد تصفیه آب نیز گفت: مجموعه میکروب زدایی و تصفیه آب این واحد متشکل از دستگاه های مونتاژ شده و قطعه کوچکی است که اینجانب برای تنظیم املاح و یونیزاسیون آب ابداع کرده ام.
احسان صفرزاده افزود: این قطعه که اختراع آن نیز به ثبت رسیده است برای اولین بار در این واحد تصفیه آب محلی استفاده می شود.
وی اظهار کرد: تاکنون سه واحد تصفیه آب در شهرهای سمنان، دامغان و بابل راه اندازی کرده ام و برای راه اندازی اینگونه واحدهای کوچک که در شبکه آب شرب شهری و روستایی قابل نصب و بهره برداری است اعلام آمادگی نموده ام.
وی هزینه ساخت، مونتاژ و راه اندازی این مجموعه را 190 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: خروجی این دستگاه روزانه هشت هزار لیتر آب تصفیه شده است و بر اساس استاندارد تعریف شده برای آب شهر کلات نادری، 66 درصد آب ورودی به این واحد تصفیه می شود و یک سوم دیگر آن پساب است.
وی ادامه داد: پساب این واحد که دارای املاح متعدد است برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.