مرتضی بیگ محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، تعداد چاه‌های کشاورزی شهرستان نیز شامل چاه‌های مجاز و غیر مجاز این شهرستان را با میزان تخلیه آب 57/45 میلیون متر مکعب ذکر کرد.
وی اظهار کرد: تعداد چاه های صنعتی این شهرستان نیز 84 حلقه با میزان تخلیه 29/16 میلیون متر مکعب است که از این تعداد 22 حلقه چاه مربوط به آب شرب شهری و روستایی با میزان تخلیه 13/14 میلیون متر مکعب را شامل می شود.
بیگ ­محمدی، بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه مصرف بهینه آب نیز تاکید کرد و افزود: اصلاح الگوی کشت و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین از راهکارهایی است که در کاهش هدر رفت آب در حوزه کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.
وی بیان کرد: طی جلسه ای برگزار شده به اجرا و تداوم آبیاری تحت فشار، اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، مشخص کردن الگو و نرم میزان مصرف بهینه استاندارد آن در بخش های شرب صنعتی، کشاورزی و تدوین برنامه عملیاتی جهت رسیدگی به الگوی متعارف تاکید شده است.
رئیس اداره منابع آب شهرستان خرمدره ادامه داد: بررسی مشکلات چاه های آب شرب به ویژه چاه های شرب شهری واقع در اتوبان و برخی مناطق روستایی ،حل مشکلات خط تامین آب روستای ویستان ،پیگیری خط انتقال آب شرب و شبکه آبیاری در پایاب سد کینه ورس نیز جهت بهره برداری از دیگر موارد مطرح شده در این بخش بوده است.
وی ابراز کرد: هم اکنون مشکل اصلی اضافه برداشت و تخلفات انتقال آب به خارج از اراضی آبخور اولیه چاه ها وجود دارد و در این میان لزوم نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه های بهره برداری امری مهم است.
بیگ محمدی افزود: لزوم هماهنگی ادارات برای تمدید پروانه بهره برداری، تامین برخی چاه ها و لزوم توجه به آب بخش صنعت شهرستان به منظور عملیاتی کردن شعار اقتصاد تولید اشتغال از دیگر موارد اعلام شده بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزارو 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.