سرگرد علی خبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دفاع مقدس را همواره نباید به چشم خسارتی که بر ملت ایران تحمیل شد، نگریست بلکه به آن باید به عنوان یک فرصت و سرمایه گرانبها نگاه کرد.
وی ادامه داد: دفاع مقدس نقطه اوج اقتدار انقلاب اسلامی است و فرصت غنیمتی برای گسترش و ترویج روحیه ایثارگری و انتقال این ارزش ها به نسل جوان است.
وی گفت: در این نبرد تحمیلی که نبردی نابرابر بود و رزمندگان ایرانی با دست خالی در برابر رژیم مسلح و مجهز بعث عراق استادند، تنها سلاح نیروهای ایرانی ایمان و خلوصشان بود که همین ایمان موجب پیروزی آنان شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بشرویه بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم ایران ثابت کردند که انقلاب اسلامی ایران شکست ناپذیر است و تحریم ها و تهدیدها هیچ خللی در اراده و پایبندی آنان به فرمان رهبرشان و آرمان هایشان به وجود نمی آورد.
وی گفت: برگزاری آیین های هفته گرامیداشت دفاع مقدس یادآور خون های مقدسی است که برای آبیاری نهال نوپای انقلاب اسلامی ریخته شده است.
خبازی افزود: ترویج خودباوری دینی و ملی، فرهنگ ایثار و مقاومت و همچنین استمرار ارزش های حاکم بر هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین اصولی است که در برنامه های پیش بینی شده برای هفته گرامیداشت دفاع مقدس مورد تاکید است.
وی از برگزاری همایش ها و نشست های مختلف در این هفته خبر داد و گفت: همایش امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس و همچنین همایش زنان و دفاع مقدس از جمله مهم ترین این همایش هاست.
فرمانده سپاه شهرستان بشرویه رزمایش فرهنگی مردان آسمانی را از جمله مهم ترین برنامه های شاخص عنوان کرد و افزود: این رزمایش 26 تا 28 شهریور برگزار شد و مورد استقبال نزدیک به 10 هزار نفر از شهروندان بشرویه قرار گرفت.
وی دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش های ورزشی نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری، گلباران مزار شهدا و همچنین یادواره های شهدای محله توسط پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان بشرویه را از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس اعلام کرد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی*انتشار دهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.