سرتیپ دوم پاسدار علی قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: پیاده روی و کوه پیمایی اقشار مختلف، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، خاطره گویی و سخنرانی در مدرسه ها، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.
وی اظهار کرد: به مناسبت این هفته از یکم تا سوم مهر ماه عملیات قدس 2 در طبس بازسازی و اجرا می شود.
وی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، صبحگاه مشترک، دیدار با ائمه جمعه، مراسم تعزیه خوانی، نمایش فیلم های جشنواره عمار و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین 17 یادواره شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار می شود.
وی گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح در 14 نقطه خراسان جنوبی به میزبانی سپاه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
سردار قاسمی اضافه کرد: 31 شهریور تا 6 مهرماه هفته امر به معرف و نهی از منکر نام دارد و در حال حاضر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تشکیل شده است.
وی گفت: 110 شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، اصناف، اداره های کل و حوزه های علمیه تشکیل شده و هم اکنون 65 گروه اجرایی آمران به معروف در خراسان جنوبی وجود دارد.
وی بیان کرد: 700 نیروی داوطلب در 6 ماه نخست امسال آموزش های آمران به معروف را فرا گرفته اند، همچنین 100 گواهینامه آموزشی صادر شده و یکهزار و 500 نفر در خراسان جنوبی در حال گزینش هستند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: 10 عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی اجرا می شود و شعار امسال این هفته «نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: برپایی کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه، گردهمایی طلایه داران اصناف، برگزاری جلسات هم اندیشی و تبلیغی یاوران معروف و نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.
هفته دفاع مقدس از 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 1359 آغاز می شود.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.