به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالرضا زنگنه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، برگزاری رژه نیروهای مسلح، تجمع گسترده پاسداران و بسیجیان، برپایی نمایشگاه، اجرای نمایش رزمی، بازسازی عملیات والفجر یک و ایستگاه صلواتی را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.
وی حضور بسیجیان در نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی، عطرافشانی و غبارروبی گلزارهای شهدا، دیدار از خانواده شهدا، نواخت زنگ مقاومت در مدارس، روایتگری راویان دفاع مقدس در مدارس، برگزاری همایش نهضت روشنگری و معرفی و تجلیل از سربازان نمونه را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
زنگنه افزود: برگزاری برنامه های ورزشی و کوهپیمایی، نمایشگاه های عکس دفاع مقدس، ایجاد ایستگاه سلامت، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی، قرائت دعای کمیل و ندبه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی و تجمع پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس از دیگر بخش های این برنامه های هفته دفاع مقدس است.
وی گفت: تیم های پزشکی عمومی و تخصصی برای ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم شهرستان های استان تهران اعزام می شوند ضمن اینکه توزیع محصولات فرهنگی با موضوع دفاع مقدس از دیگر اقدامات در این هفته است.
زنگنه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال مصادف با ایام عزاداری سالار شهیدان شده است افزود: باید از این فرصت برای ترویج بیشتر و گسترده تر فرهنگ دفاع مقدس، شهادت و جهاد بهره گیری کنیم.
وی گفت: هفته دفاع مقدس همچنین با هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان شده است که این امر نیز فرصتی برای ترویج ارزشهای اسلامی مدنظر رزمندگان اسلام است که برای تحقق آن خون مقدس خود را تقدیم کردند.
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق برضد جمهوری اسلامی ایران در سال 1359، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.