حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96-97 حوزه علمیه خراسان جنوبی در بیرجند افزود: انسان ترکیبی از جماد، نبات و حیوان است اما خلاصه در این همین نیست چون این لوازم مقدمه برای انسانیت است.
وی با بیان اینکه انسان بدون علم هیچ کار نمی تواند انجام دهد و بشر بر اساس نیاز باید علم کسب کند، گفت: انسان به لحاظ خلقت طوری آفریده شده که می خواهد آگاه باشد و بداند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان از ناآگاهی شرمنده می شود و به همین منظور علم آموزی برای مسلمانان لازم است.
عبادی افزود: خداوند به انسان نیروی تعقل داده و انسان با استدلال عقلی از معلومات خود به مجهول پی می برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: دانش بشری محدود نیست و بالاترین منبع علمی که باید از آن بهره گرفت منبع وحی است.
عبادی گفت: اگر کشش های پست عالم مادی به انسان اجازه دهد باید به مرحله بالای کسب علم برسد اما اگر در بند و دام ها گیر کند بدترین انسان می شود.
وی افزود: دنیای امروز در جهان شناسی به انواع و اقسام علم ها مجهز شده اما کافی نیست، برخی از علم ها حجاب شده و انسان را بی درد بار می آورد.
وی اظهار کرد: متاسفانه امروز در یک مسئله اصلی که خودشناسی است دچار فراموشی شده ایم، شاخص اول انسان شناسی در دنیا، انسان گرایی است که موجب ایمان می شود.
وی یادآور شد: اگر ایمان نباشد دانشمند به عالم بی درد تبدیل و بلای جان مردم می شود.
وی تصریح کرد: طلبه ها به عنوان پیغمبران کوچک در جامعه و نقش نجات غریق مردم از آتش دوزخ را دارند.
در حال جاضر یکهزار و 700 طلبه در 23 مدرسه عملیه برادران و خواهران خراسان جنوبی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 700 نفر خواهر هستند.
در سال تحصیلی 96-97 تعداد 700 طلبه در استان جذب شده اند.
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.