به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار مدیران و روحانیان اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در زندان های دنیا نسبت به زندانیان بدترین شکنجه و سختی روا می دارند اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی با زندانی به خوبی رفتار می شود.
وی بیان کرد: روزی که نظامیان عراقی مهاجر به زندان جمهوری اسلامی افتادند مورد لطف نظام قرار گرفتند اما اسرای ما در کشور آنها مورد بدترین شکنجه واقع شدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: درصد زیادی از گناه یک زندانی در کشور به گردن بسیاری از مسئولانی است که شایستگی مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نداشتند و در پیاده کردن عادلانه قانون اساسی تساهل می کنند.

**کاهش هدفمند جمعیت کیفری در اولویت است
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: مهمترین اولویت به عنوان زندانبان، کاهش هدفمند جمعیت کیفری است چون این مهم از دغدغه های مقام معظم رهبری است.
علی هاشمی افزود: در بحث زندانبانی وظیفه اصلی ما اجرای حکم حبس و نگهداری مجرمان است.
وی اظهار کرد: در سطح خراسان جنوبی هفت مرکز نگهداری زندانی داریم که این مرکز ها در طبس، قاین، فردوس و نهبندان و سه مرکز هم در بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
وی گفت: از نظر جنسیت 93 درصد زندانی ها مرد و بقیه زن هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559*3028*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.