به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، محمد کلامی عصر امروز در همایش عاملین زکات و روحانیون شهرستان اهر، اظهار داشت: مطمئناً در جامعه اسلامی همچون ایران، مسئولین نمی‌توانند درد فقرا را درد خود ندانند و جمهوری اسلامی به همین دلیل تشکیل‌شده که زمینه‌ساز ظهور دولت یار بوده و دولت یار همان دولت مستضعفان و فقراست.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیر و یا مسئولی در جمهوری اسلامی دغدغه فقرا را نداشته باشد در واقع غاصب صندلی مدیریتی و منصب است، افزود: مگر می‌شود در کشوری اسلامی فقیر و مستضعفان شبی را گرسنه سپری کنند و مسئولان و متدینین جامعه آن شب را راحت بخوابند، مگر ما پیرو مولای متقیان نیستیم.

کلامی کمیته امداد امام خمینی(ره) را دست مهربان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) نمود عینی رأفت و محبت اسلامی در خدمت به نیازمندان و فقرا جامعه است شاید تنها دلیلی که امام خمینی (ره) اجازه داده‌اند تا نامشان بر روی این نهاد مبارک باشد همین‌ها هستند، در حالی که برخی از مسئولان به‌طوری کلی از یاد برده‌اند که وظیفه همه خدمت به فقرا و مستضعفان است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه طی سال گذشته نزدیک به 14 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 7 هزار نفر زن و مابقی مرد هستند به‌طوری که این آموزش‌ها در راستای اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد ارائه‌شده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز خودکفایی و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

کلامی با تأکید بر اینکه در شهر و استانی که ما مسئولیت داریم چرا باید خانواده‌ای زمانی که میهمان به خانه وی می‌رود نتواند کوچک‌ترین وسیله پذیرایی همچون چای را تأمین کند، یادآور شد: با دیدن صحنه‌ای در مناطق حاشیه‌نشین تبریز که یک خانواده حتی برای میهمان خود توان خرید چای را ندارد احساس شرمساری کردم و اکنون باید به مقام معظم رهبری گفت که ما با داشتن مسئولیت شرمنده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه به دنبال آمار و آماردهی نیستیم و تلاش می‌کنیم تا فقر در جامعه ریشه‌کن شود که البته از رویکردهای جدی کمیته امداد استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611068
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.