نرگس غنچه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز مجهز به آسمان نما با محوریت نمای آسمان در شب، طلوع سیارات، حرکت ستارگان و جهت شناسی و برج های 12 گانه است.
وی ادامه داد: همچنین دو تلسکوپ برای رصد ستارگان در شب از جمله تجهیزاتی است که در این مرکز در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه مند به علم نجوم قرار داده می شود.
غنچه اضافه کرد: یکی از مهم ترین هدف های راه اندازی این مرکز آشنایی کودکان و نوجوانان با شگفتی های آفرینش و سایر زوایای علم نجوم از جمله آسمان شب و نیز تقویت حس خداشناسی است.
وی اظهار کرد: مرکز نجوم کانون بشرویه، مجهز به کتابخانه نجوم و کتاب های مربوط به علم سیارات و ستارگان است که در آینده ای نزدیک توسعه و تجهیز کامل این مرکز نجوم در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه گفت: اقلیم کویری منطقه بشرویه و آسمان صاف و شفاف مناطق کویری و بیابانی این شهرستان شرایط مساعد و بسیار مناسبی را برای انجام برنامه های نجوم و رصد ستارگان فراهم آورده است.
غنچه ایجاد بستر مناسب برای تقویت بنیه علمی کودکان و نوجوانان را یکی از اهداف کانون بیان کرد و ادامه داد: علم نجوم ویژگی‌هایی دارد که به واسطه آن کودکان و نوجوانان با مفاهیم علمی دیگر همچون زمین شناسی، باستان شناسی و محیط زیست نیز آشنا می‌شوند.
وی اضافه کرد: اعضای کودک و نوجوان مرکز هنری بشرویه تا کنون در سایر عرصه های فرهنگی و هنری در سطح استان و کشور خوش درخشیده اند و با فراهم آوردن امکانات لازم در حوزه های علمی یقینا در این زمینه نیز موفق خواهند بود.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.