معاون اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از بهبودی 91 نوزاد معتاد در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا موهبتی اظهار داشت: 2 هزار و 123 نفر در دفتر زنان و سرپرست خانواده تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی هستند.

موهبتی افزود: تاکنون فقط توانسته‌ایم 20 درصد جمعیت سال گذشته را از حمایت خود خارج کنیم چراکه مبلغ مستمری افزایش یافته و خانواده‌ها به راحتی حاضر نیستند از حمایت خارج شوند.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح بهبود زنان باردار و شیرده طرحی است که سال گذشته آغاز شده و 190 نفر از زنانی که شناسایی شدند با همکاری ما به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند و ماهیانه 180 هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود.
 
موهبتی افزود: در دفتر کودکان و نوجوانان نیز یک هزار و 348 کودک ماهی 48 هزار تومان دریافت می‌کنند.
 
وی از توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: 3 هزار و 437 کودک در مهدهای روستایی و 181 کودک نیازمند و محروم در مهدهای شهری استان خراسان جنوبی تحت حمایت ما هستند.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: 12 آدینه مهد به صورت فعال داریم و سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار شد.
 
موهبتی گفت: 256 کودک در 21 مرکز غیردولتی استان نگهداری می‌شوند که 170 کودک امداد بگیر هستند.
 
وی افزود: سال گذشته 44کودک به فرزندخواندگی برده شده است و آمار کودکان بی‌سرپرست کاهش یافته اما آمار کودکان بدسپرست افزایش دارد.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه کودکان معتاد 91 نفر نوزاد معتاد با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ترک اعتیاد برای آنها انجام شد.
 
موهبتی اظهار داشت: طرح کودکان بازمانده از تحصیل در سال گذشته برای 560 کودک بازمانده از تحصیل انجام شد و امسال  نیز 350 کودک جدید شناسایی شدند  که در طرح مدیریت موردی دانش آموزان معتاد 35 نفر دانش‌آموز بهبود یافته  است.
 
وی افزود: یکی از آسیب‌های موجود در استان خراسان جنوبی که آمار زیادی به خود اختصاص داده است موضوع همسرآزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.