حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در مراسم بازخوانی واقعه غدیر در شهرستان درمیان، افزود: دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم از جمله پیام های غدیر برای همه مسلمانان است.
وی با بیان اینکه روز غدیر روز ناامیدی کفار و دشمنان اسلام و نظام اسلامی است، گفت: نظام اسلامی ما به تمام مسلمانان در عراق، فلسطین، یمن، افغانستان و سوریه کمک و یاری می کند، در هر کجا صدای مسلمان و مظلومی بلند شود جمهوری اسلامی ایران به کمک آن صدا می شتابد.
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در طول تاریخ با تبعیت از انسان های پاک، راه کمال را به بشریت نشان داده شده است، بیان کرد: در بین مسلمین جریان غدیر پیوندی محکم و نماد وحدت، انسجام و همدلی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: آنهایی که تصور می کنند که برپایی این برنامه ها عامل تفرقه و اختلاف است، در تدبر در آیات قرآن کریم می توانند به حقیقت دست پیدا کنند.
نوفرستی افزود: در جریان غدیر آینده اسلام و بشریت تا ابد ترسیم شد و در این جریان امام علی (ع) به عنوان امام جامعه معرفی شد.
وی اظهارکرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر بزرگداشت عید غدیر خم تاکید فرموده اند زیرا عید غدیر منحصر به یک روز نیست، بلکه تجلیل از یک جریانی است که تمام نشدنی است.
وی امامت را مودت، عشق و پیوند و مخالف با ظلم و فساد و خون ریزی دانست و یادآور شد: ظهور امام عصر (عج) تکمیل کننده بعثت، حادثه غدیر و نهضت عاشوراست و در واقع تمام تلاشهای انبیاء و اولیای الهی را دربر می گیرد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.