حجت الاسلام اکبرپور شامگاه دوشنبه در همایش روز فرهنگ فردوس که در محل هیات مهدیه فردوس برگزار شد، اظهار کرد: باید از حسن تدبیر مسئولان شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی به دلیل نامگذاری روز حضور مقام معظم رهبری به نام روز فرهنگ فردوس تقدیر کرد.
وی افزود: امروز جامعه ما تشنه تفکر بسیجی، مدیریت جهادی و روحیه انقلابی است و اگر قرار است در برابر توطئه‌های دشمن بایستیم باید پیرو ولایت باشیم و مسیر شهدا را ادامه دهیم، شهدایی که مانند شمع ذوب شدند تا این انقلاب به چهل سالگی خود برسد.
قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، ولایت‌مداری، اخلاق محوری، خودباوری، عدالت‌خواهی و ساده زیستی را از شاخصه‌های انقلابیون عنوان و تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید ولایت مدار بود نه ولایت شعار چرا که ولایت شعاری راه به جایی نمی‌برد.
اکبرپور یادآور شد: شعار استقلال و آزادی که در اوایل انقلاب سر داده‌ایم با گردن کج کردن در برابر دشمن همخوانی ندارد و امروز جوانان هسته‌ای کشورمان با میانگین سن 25 تا 30 سال توانسته‌اند موشک‌هایی با برد دو هزار طراحی کنند و به موفقیت‌های هسته‌ای زیادی دست یابند و این نشان از اعتماد به درون و خودباوری است.
وی گفت: عدالت‌خواهی و عدالت گستری از شاخصه‌های انقلابیون است و مسئولان باید اولویت‌بندی داشته باشند و نگذارند عده‌ای از سیری و پرخوری عده‌ای از گرسنگی و نداری به بیماری دچار شوند.
امام جمعه فردوس هم در این همایش گفت: قریب چهل سال از انقلاب می‌گذرد و مردم ایران اسلامی همچنان پای انقلاب خود هستند و توانسته‌اند میراث امام(ره) که فرمود پیشتیبان ولایت فقیه باشید را حفظ کنند.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همراه چند طلبه جوان دو ماه در کنار زلزله زدگان فردوس بودند و در توزیع کمک‌های مردمی بین چادرها و ساخت حمام و منزل برای زلزله زدگان کمک کردند و این آغاز حرکت جهادی رهبر معظم انقلاب با جمعی از طلاب و علما در سفر 13 شهریور ماه سال 1347 به فردوس، روز فرهنگ فردوس نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: مردم شهرستان فردوس از نظر انقلابی بودن، وفاداری به امام و رهبری، تقوا و دینداری، سلامت روح و عفاف و حجاب مثال زدنی هستند.
در این مراسم از کتاب فرهنگ نامه فردوس رونمایی شد.
9865* 6054* خبرنگار - اعظم جمالی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.