به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار داشت: مهم‌ترین مناسبت هفته 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ بر اساس اصل 143 قانون اساسی، مهم‌ترین مسئولیت ارتش حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کشور در حفاظت از نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ارتش نقش خود را در دفاع از نظام، انقلاب و تمامیت ارضی کشور به‌خوبی ایفا کرده است؛ بعد از پیروزی انقلاب  در قائله کردستان ارتش با تمام قوا توطئه دشمنان را در کردستان خنثی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس از جنوب، غرب و هرکجا که تجاوز رژیم بعث عراق وجود داشت حاضر بود، ارتش در عملیات‌های متعدد و هماهنگی که بین نیروهای مسلح وجود داشت نقش اساسی داشته و تقدیم هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده از ارتشیان گواه بر این مسئله است که ارتش مایه افتخار و غرور کشور بوده است.

وی بیان کرد: پس از جنگ نیز هرکجا که برای دفاع از نظام اسلامی لازم بوده  ارتش با تمام وجود حاضر بوده است، امروز نیز در مقابله با گروه‌های تروریستی ارتش حضور دارد، ارتش در مقابل توطئه تروریست‌ها حتی در خارج از  مرزهای جمهوری اسلامی و در دفاع از نظام  حضور پیداکرده است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم از ارتش جمهوری اسلامی  ایران گواه بر خدمات ارزشمند این عزیزان است و از خداوند می‌خواهیم ارتش را که امروز یک ارتش مکتبی و الهی است که در دفاع از مردم فداکاری می‌کند نصرت و پیروزی عنایت فرماید.

وی به مسئله انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: این روزها فضای جامعه به سمت فضای انتخاباتی حرکت می‌کند و شرایط برای برگزاری انتخابات باشکوه در اردیبهشت‌ماه آماده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: انتخابات سبب قدرت نظام و نشانه دموکراسی در ایران است، انتخابات نشانه حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است.

وی بابیان اینکه انتخابات در ایران اسلامی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است اظهار داشت: پنج مؤلفه در انتخابات تأثیرگذار است که این پنج مؤلفه را باید بشناسیم، نخستین مؤلفه مشارکت و حضور  پرشور و باعظمت و حضور حداکثری مردم در انتخابات است که این انتخابات مایه افتخار و غرور ملی خواهد شد و مردم در این انتخابات باشکوه حضور پیدا می‌کند، حضوری که به تعبیر مقام معظم رهبری موجب آبروی نظام و حمایت از انقلاب و رهبری خواهد بود.

آیت‌الله میرعمادی افزود: امیدواریم تعداد افرادی که رأی‌دهنده‌اند حضوری یابند و شاهد یک رأی 50 میلیونی در این انتخابات باشیم و بار دیگر قدرت این ملت به رخ دنیا کشیده شود.

وی عنوان کرد: مؤلفه دوم رقابت سالم و منطقی با رعایت اخلاق و ادب در انتخابات است، رقابتی که به‌دور از تخریب و تهمت باشد، هرکسی برنامه‌های خود را ارائه دهد، مبادا به‌محض اینکه کسی به‌عنوان رقیب فردی مطرح شود زبان، قلم، رسانه و همه ابزار برای تخریب رقیب به کار گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: برخی از عناصر منفعل در جامعه به دنبال دوقطبی کردن انتخابات ریاست جمهوری هستند که توطئه مرموزی است که باید به آن توجه کنیم چراکه این مسئله سبب اختلاف شدید می‌شود.

وی تصریح کرد: هیچ مسئله‌ای نباید سبب نشود تخریب و تهمت‌ها شروع شود و بعضی از انسان‌های بی‌تقوا  آن‌قدر تخریب و تهمت را در جامعه ترویج کنند و حتی حاضر شوند منافقین کوردل را ترغیب کنند تا به رقیب خود تهمت بزنند.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: منافقانی که این‌همه جنایت و خیانت کردند حالا برای تخریب طرف مقابل دلسوز منافقین شوند، نباید منافقین را ترغیب کنند تا رقیب را از پای دربیاورد، باید فضا، فضای رقابت منطقی، استقلال و برنامه باشد.

وی گفت: باید هرکسی توانمندی خود را عرضه کند نه تهمت، تخریب و فضای دور از اخلاق که این مسئله بسیار مهم است؛ مؤلفه سوم مسئله حفظ امنیت و وحدت جامعه است، انتخابات باید ضریب امنیت جامعه را بالا ببرد، انتخابات باید سبب  تقویت، وحدت و هم‌بستگی گروهی شود نه اینکه انتخابات سبب اختلاف، تفرقه و ناامنی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: نباید فضا برای دشمن باز شود همانند فتنه 88، باید انتخابات وحدت‌آفرین و دشمن سوز باشد، این انتخابات مورد خرسندی نظام اسلامی است بنابراین مسئله امنیت و وحدت بسیار مهم است.

وی افزود: مؤلفه چهارم مسئله سلامت انتخابات است که در سایه رعایت کامل قانون است، هم هیئت اجرایی و هم هیئت نظارت، کاندیدا و طرفداران کاندیدا باید قانون را رعایت کنند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: ملاک باید قانون باشد، سلامت انتخابات در این است که مهر قانون اجرا شود، هیچ‌کسی از قانون تخلف نکند، هیچ‌کسی در رعایت قانون سستی و سهل‌انگاری نکند، اگر مراجع چهارگانه صلاحیت بعضی از افراد را رد کردند همه باید تمکین کنند.

وی بیان کرد: اگر در مورد رد صلاحیت شک دارند باید دستگاه‌هایی که موظف به اعلام صلاحیت هستند از آن‌ها دلیل بخواهند، جای بسی تأسف است که شنیده‌شده هیئت اجرایی بگوید من همه را تأیید می‌کنم هیئت نظارت رد می‌کند که این به معنای تخلف از قانون است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: این چه منطقی است که بگوییم هیئت اجرایی می‌گوید همه را تأیید می‌کنم ولی هیئت نظارت رد  بکند، کسی که فرق بین انتظام عملی  و اظهار شهادتین را نمی‌داند چگونه می‌خواهد انتخابات را برگزار کند؟

وی خاطرنشان کرد: باید هیئت اجرایی و هیئت نظارت سستی و سهل‌انگاری نکند، این نظام و مملکت  می‌خواهد به دست چه کسی سپرده شود؟ هیئت اجرایی امین و معتمد مردم است که باید به‌درستی عمل کنند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: انتظار است که هیچ‌کس در اجرای قانون کوتاهی نکند، همه باید همکاری کنند فرق بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت نگذارند، همه امکانات باید برای برگزاری انتخابات باشکوه بسیج شوند.

وی اظهار داشت: آنچه مورد تأکید است مسئله همکاری دستگاه‌های برگزارکننده انتخابات و رعایت قانون است، آنچه در انتخابات باید حاکم باشد مسئله قانون است، در پیشگاه خداوند کسانی را که تأیید و رد می‌کنیم باید پاسخگو باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان افزود: پنجمین مؤلفه‌ای که در انتخابات مهم است انتخاب آگاهانه و با بصیرت مردم است، مردم باید از الآن به فکر باشند، چه در انتخاب شورای اسلامی و چه در انتخابات ریاست جمهوری، آنچه را که در انتخابات  برای ما بسیار مهم است این است که رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که به درد کشور بخورد.

وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور انقلابی می‌خواهیم که به فکر اشتغال، تولید، ارزش‌ها باشد، باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که تمام هم‌وغم او مشکلات  مردم باشد، باید به دنبال دولت کارآمد، دولتی که در شرایط فعلی کشور بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی با تکیه‌بر توانمندی داخلی و کشور را روبه‌جلو حرکت دهد و پیشرفت داخلی کشور خود را نشان دهد.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: در شورای شهر نیز انسان‌های امینی می‌خواهیم، اگر می‌خواهیم شهرمان آباد شود و مشکلات شهری حل شود باید بدانیم چه کسانی را انتخاب می‌کنیم؛ شخصی که از همین الآن برای خود جیب دوخته است انتظار نیست که فردا برای ما خدمت کند.

وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری که بسیار مهم است و در انتخابات شورای اسلامی شهر باید به دنبال انسان‌های پاک، امین، دلسوز، متعهد، ولایی، بانشاط، کارآمد و توانمند باشیم اگر تعارفات را کنار بگذاریم به‌طور یقین انتخابات  آگاهانه و با بصیرت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615642
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.