حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جمع اعضای ستاد مردمی غدیر خراسان جنوبی افزود: دولت رجایی و باهنر به عنوان سمبل اطاعت پذیری از ولایت فقیه همواره قابل احترام بوده و خواهد بود زیرا آنچه انجام می شد صادقانه و جدای از خواسته های شخصی بود.
وی اظهار کرد: گمراهی موجود در برخی از جوامع به خاطر پنهان بودن حق از باطل نیست زیرا که راه درست از نادرست به خوبی نمایان است اما جوامعی که جحد را برمی گذینند حق را می دانند اما باطل را می پذیرند.
به گفته وی جحد موجود در جوامع یک جریان است و از بدو بشریت تاکنون وجود داشته و خواهد داشت اما آنچه مهم است خلقت آدم است که برای آزمایش آفریده شده و ارزش پذیرفتن حق این است که انسان خود به دنبال هواهای نفسانی نرود و حق پیشه کند.
وی تصریح کرد: اگر امروزه در سراسر جهان افرادی به اسم اسلام ظلم می کنند آنها هم باطل را به خوبی می شناسند زیرا هیچ عقلی تجاوز به مال و ناموس همنوعش را نمی پذیرد اما این افراد بر اساس هوای نفس و منافع خود ساخته شان نمی خواهند حق را اجرا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جلوی خیلی از باطل پرستان را گرفت و حق را پایه ریزی کرد: افزود: در مملکتی که عده زیادی از مردم زندگی می کنند لزومی ندارد مالک کشور یک شخص و آن هم پادشاه یا شاه باشد و انقلاب اسلامی این روند را متزلزل کرد و مسئولان را به خدمتگزاران مردم تبدیل کرد.
به گفته وی این در حالی است که هر کس در هر جایگاهی که هست اگر انحراف پیدا کند مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست زیرا انقلاب اسلامی با هدف اجرای عدل و عدالت پایه ریزی شد و قانون اساسی آن هم بر همین پایه تنظیم شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: حق و عدل بر همگان تثبیت شده و مهم عمل درست و صحیح آن است که اگر این امر محقق نشود هیچ چیزی در جای خودش قرار نمی گیرد به طوری که جای شهید و جلاد عوض می شود.

** درک غدیر، تکلیف بزرگ شیعیان و طالبان حق
دبیر ستاد مردمی غدیر خراسان جنوبی، گفت: درک واقعه غدیر، تکلیف بزرگی بر گردن شیعیان و طالبان حق است و تفهیم معنای آن یک وظیفه عمومی است.
ابوالقاسم آرزومندان در این مراسم با بیان این سخن از پیامبر اسلام که فرمودند« واقعه غدیر را باید همه بدانند و حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند» افزود: این خود سندی بر احساس تکلیف طالبان حق در مسئله غدیر است تا جلوی بسیاری از کج اندیشی ها گرفته شود.
وی ادامه داد: ستاد مردمی غدیر با پشتوانه مردم ولایت مدار و عاشق سیره اهل بیت(ع) کوشیده است تا غدیر باوری و غدیر گستری را در حد توان بر دوش گرفته و پیام راهبردی این بزرگترین حماسه اسلام را در جان و دل انسان های پاک نهاد بنشاند.
وی اضافه کرد: در همین راستا ستاد مردمی غدیر با توجه به فرا رسیدن دهه ولایت همانند گذشته برنامه های مهمی را در دستور کار قرار خواهد داد تا جشن های قربان تا غدیر به بهترین نحو برگزار شود.
وی هم اندیشی با علما و مسئولان، تزیین شهر ها، نصب پرچم غدیر، نصب کتیبه، چاپ بنر و بیلبورد، خطبه غدیر، برگزاری مسابقه، ضرب زور خانه ای، محله آرایی، جشن های بزرگ، رژه، نور افشانی، برگزاری دعای ندبه و راهپیمایی را از مهمترین برنامه های این دهه عنوان کرد.
به گفته وی تجلیل از خانواده شهدا و سادات معظم، مراسم عقد اخوت، همایش با کاروان غدیر، عیادت از بیماران، ویزیت رایگان و نیمه بهای بیماران، کمک به محرومین، مشارکت های مردمی، خدمات رایگان اتوبوسرانی، و همایش شکوه ایثار از دیگر برنامه های ستاد غدیر در این دهه خواهد بود.
وی در ادامه از تمام مسئولان و مردم ولایتمدار خراسان جنوبی درخواست کرد که برای هر چه بهتر برگزار شدن این ایام ضمن تامل در خطبه های غدیر کمال همکاری را با این ستاد داشته باشند.
دهه ولایت و امت از عید قربان تا عید سعید غدیرخم را شامل می شود که این ایام امسال از 10 تا 18 شهریور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.