محمد سنجری، روز یکشنبه در سومین کار گروه تخصصی اشتغال استان، افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران میزان بیکاری در بهار امسال 11.5 درصد(کشور 12.6 درصد ) گزارش شد، خراسان جنوبی در میان 31 استان در ردیف 24 قرار دارد.
وی مشارکت اقتصادی استان در بهار امسال را 42.2 درصد عنوان کرد و گفت: این عدد نسبت به سال 95 ، 2 درصد افزایش یافت، در حقیقت بیشتر تقویت روحیه امید نسبت به آینده است که جوانان بالای 10 سال به عنوان جوینده کار دنبال اشتغال هستند.
وی به طرح کارورزی در محیط های واقعی اشاره کرد و افزود: در این زمینه هماهنگی های بین بخشی و نیز تلاش های خوبی صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، سنجری اظهار کرد: اجرای طرح کارورزی در محیط واقعی کار برای 560نفر پیش بینی شد، تاکنون 175 نفر در 91 بنگاه اقتصادی جذب شد، امید است تا پایان مرداد ماه و با توجه به اطلاع رسانی در شهرستان ها، بتوان از این طرح بهره مند شد.
وی بیان کرد: بر اساس ردیف اعتباری تبصره 26 قانون بودجه، کمیته امداد و بهزیستی منابع اعتباری دارند که با همکاری بانک های عامل از 150 میلیارد ریال تعهد کمیته امداد 118 میلیارد ریال معادل 78.6 درصد آن جذب شد.
وی ادامه داد: اعتبار تبصره 16 امسال ابلاغ شد که در قالب آن برای کمیته امداد 350 میلیارد ریال و بهزیستی 128 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافت که نسبت به سال 95، 2 برابر افزایش یافت، تعهد اشتغال این دستگاه ها نیز به همان نسبت افزایش یافت.
وی سهم خراسان جنوبی برای توزیع بسته مشوق های حمایتی اشتغالزا در سال 96 را 2.80 درصد دانست و افزود: وزارتخانه و تمام دستگاه های مکلف هستند مشوق ایجاد فرصت های شغلی جدید را بر مبنای سهم تعیین شده اختصاص دهند.
سنجری با اشاره به دستورالعمل تبیین برنامه اشتغال فراگیر از مصوبه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: ایجاد فرصت های شغلی جدید به ویژه برای جوانان دانش آموخته دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری و مهارت آموزی نیروی کار، حفظ و صیانت از اشتغال از جمله اهداف کلی این برنامه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کاهش هشت درصد نرخ بیکاری کشور در سال 96 را یکی از اهداف کمی این برنامه دانست و یادآور شد: ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در بخش اقتصادی، حفظ و صیانت از اشتغال 80 درصد شاغلان، ارتقای مهارت آموزشی و اشتغال پذیری بیش از سه میلیون بیکار و حداقل 950 هزار نفر تازه وارد به بازار کار از دیگر اهداف کمی این برنامه است.
وی شرط موفقیت در برنامه های توسعه اشتغال استان را هم افزایی، همدلی، همگرایی و همراهی بین مدیران دستگاه های اجرایی دانست و گفت: تمام اقدامات، برنامه ها، طرح ها و منابع باید از مسیر کارگروه اشتغال استان عبور کند.
وی تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و 703 نفر در طرح کارورزی دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در 121 واحد پذیرنده ثبت نام کردند که هزار و 20 نفر واجد شرایط هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.