محمد سنجری روز دوشنبه در حاشیه کار گروه تخصصی اشتغال در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی امکان حضور متقاضیان کار برای کسب مهارت های لازم در محیط واقعی کار فراهم و در سابقه کار فرد منظور می شود.
وی گفت: معتقدیم بخش عمده ای از فعالیت ها جزو مشاغل خرد و خانگی هستند و شاید کارفرما توان لازم برای پرداخت حقوق و مزایای ابتدای ورود یک نیروی کار را نداشته باشد عمدتا در حوزه فنی و مهندسی و واحدهای صنفی، این امکان فراهم می شود تا کارفرما نیاز نیروی انسانی را از این طریق تامین کند.
وی ادامه داد: از طرفی جوینده کار که تا امروز برای مهارت آموزی محدودیت داشت این امکان فراهم می شود تا کارفرما و کارآموز در فضایی فارغ از موانع و محدویت های قانونی کار خود را آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، سنجری اظهار کرد: زمان آموزش برابر با زمان مندرج در استانداردهای آموزشی بوده و حداکثر یک سال است، همچنین حداقل مدت زمان آموزش در هر زمان نباید کمتر از 80 ساعت باشد.
وی در اردامه در ارتباط با طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی افزود: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی در سایت کارورزی ثبت نام می کنند و مشخصات، علاقه مندی و تخصص خود را بیان می کنند.
وی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار را یکی از اهداف اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برشمرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و اشتغال در دانش آموختگان و ارتقای خلاقیت و صلاحیت حرف های دانش آموختگان از دیگر اهدف این طرح است.
سنجری یادآور شد: دانش آموخته دانشگاهی برای برخورداری از مزایای طرح باید دارای حداکثر 23 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 25 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 28 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و 32 سال برای مقطع تحصیلی دکتری باشد.
وی همچنین از اجرای طرح تکاپو(توسعه کسب و کار پایدار) در 2 ماه آینده در استان خبر داد و افزود: طرح توسعه کسب و کار و توسعه پایدار با مصوبه شورای عالی اشتغال کشور و با همکاری صندوق توسعه صنعتی جهانی با هدف سرمایه گذاری نرخ اشتغال برای قشر ضعیف و کم درآمد اجرا می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.